• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

خبر

اعتراض رانندگان شركت واحد با روشن كردن چراغ‌هاي اتوبوس‌ها

ديروز راننده‌هاي شركت واحد اتوبوسراني، پس از اينكه از تجمع‌هاي اعتراض‌آميز صنفي خود در مقابل شهرداري و شوراي شهر به نتيجه‌اي نرسيدند، در اقدامي با روشن كردن چراغ‌هاي اتوبوس‌هاي خود در سر چهارراه‌ها، به شكلي جديد اعتراض خود را ادامه دادند. اين اقدام در شرايطي صورت گرفت كه روز يكشنبه، بيش از 200 نفر از راننده‌هاي شركت واحد اتوبوسراني، براي چندمين بار در اعتراض به عدم تخصيص و دريافت تسهيلات مسكن خود، در مقابل شهرداري تهران تجمع كردند. البته به گفته شاهدان عيني در اين تجمع تعدادي از راننده‌هاي حاضر براي چند ساعت بازداشت شدند. يكي از راننده‌هاي معترض در اين خصوص به «اعتماد» گفت: وقتي ديديم كه ادامه اين تجمع ممكن است باعث ايجاد تشنج در شهر و بروز درگيري و آسيب ديدن احتمالي همكاران‌مان شود، به پيشنهاد تعدادي از همكاران‌مان، قرار شد سر چهارراه‌ها و در اعتراض به بي‌توجهي شهرداري به خواسته‌هاي‌مان چراغ‌هاي اتوبوس‌هاي خود را روشن كنيم و سرعت حركت‌مان را كاهش دهيم كه خوشبختانه انعكاس وسيعي در جامعه داشت.

 

رسيدگي به پرونده فساد 200 ميلياردي در تامين اجتماعي

ايسنا| مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ضمن اشاره به چند پرونده‌ فساد مالي تامين اجتماعي از دوره قبل از تغيير فرمول محاسبه پرداخت مستمري در برنامه ششم توسعه خبر داد. سيدتقي نوربخش، در پاسخ به پرسشي پيرامون رسيدگي به پرونده‌هاي فساد مالي تامين اجتماعي اظهار كرد: دولت يازدهم سازمان تامين اجتماعي را با مشكلات فراواني تحويل گرفت و پرونده‌هاي متعددي از دوره قبل داريم. حجم فساد و سوءاستفاده صورت گرفته تنها در سه پرونده حدود 900 ميليارد تومان بود. وي افزود: آخرين پرونده به معامله يك زمين در يكي از شهرها با ارزش 200 ميليارد تومان بازمي‌گردد كه به قيمت هشت ميليارد و 900 ميليون تومان فروخته و تصاحب شده بود، اكنون مدارك مربوط به اين معامله به دادگاه ارايه شده است.

 

يك سال حبس و جريمه نقدي براي نرگس كلباسي

ايسنا| سركنسول ايران در حيدرآباد گفت: نرگس كلباسي هم‌اكنون با سپردن وثيقه ملكي از بازداشت خارج شده است و بايد منتظر دادگاه تجديدنظر باشد.
حسن نوريان، با اشاره به برگزاري جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده نرگس كلباسي در شهر راياگادا هند خاطرنشان كرد: جلسه قرائت راي دادگاه شهر راياگادا از ايالت اوريسا هند درمورد اتهام خانم كلباسي دوشنبه برگزار شد و متاسفانه باوجود اينكه مستندات و مدارك خاص و متقني عليه او وجود نداشت، دادگاه محلي حكم به يك سال زندان و ۳۰۰ هزار روپيه جريمه نقدي صادر كرد. متهم رديف دوم هم كه يك تبعه هندي و معاون موسسه خيريه پريشان، تحت مديريت خانم كلباسي است، كاملا تبرئه شد. خانم كلباسي بلافاصله با سپردن وثيقه ملكي توانستند از بازداشت خارج شوند و دادگاه به مدت يك ماه فرصت اعتراض به راي دادگاه داده است. ما بلافاصله از وكلاي‌مان درخواست كرديم كه همانجا اعتراض به راي دادگاه را مكتوب كرده و به دادگاه ارايه بدهند.
نوريان ادامه داد: خانم كلباسي بايد تا يك ماه آينده و برگزاري جلسه تجديدنظر كه در همان راياگادا برگزار مي‌شود، منتظر بمانند. رايزني‌هاي ديپلماتيك در سطوح مختلف در حال انجام است. سفير محترم ايران در دهلي‌نو پيگير هستند و دكتر ظريف در سفر اخيرشان به هندوستان موضوع را با مقام‌هاي رسمي و سياسي هندوستان در ميان گذاشته بودند. با توجه به اينكه خانم كلباسي در زمينه ناپديد شدن اين كودك كه گفته مي‌شود هيچ نقش مستقيمي نداشته و حتي آن كودك در مجموعه تحت سرپرستي آنها نبوده است بلكه فرزند يكي از پرسنل موسسه است كه خودش خواسته بوده فرزندش در اردوي تفريحي كودكان يتيم باشد و باتوجه به اينكه پدر و مادر در محل وقوع حادثه حضور داشتند بنابراين اتهامي مستقيما متوجه خانم كلباسي نبايد باشد. اين راي از نظر وكلاي حقوقي رايي ناعادلانه است و اميدواريم دستگاه قضايي هندوستان در مرحله تجديد نظر به نحوي تصميم بگيرد كه حقي از اين بانوي نيكوكار ايراني تضييع نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون