• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

درخواست آموزش و پرورش براي ايجاد مراكز «بهاران» ويژه دانش‌آموزان معتاد

اعتماد| تا چندي پيش صحبت از آمار حوزه آسيب‌هاي اجتماعي در مدارس به خصوص بحث اعتياد دانش‌آموزان با احتياط بسيار و بدون ارايه اعداد و ارقام صورت مي‌گرفت، رسمي كه از آبان ماه امسال شكسته شد و ميزان دانش‌آموزان در معرض خطر و تجربه مصرف مواد در ميان آنها سر از خبرها درآورد. حالا شهرداري خبر داده است كه وزارت آموزش و پرورش از شهرداري خواسته است تا براي احداث مراكز بهاران (مراكز نگهداري) براي دانش‌آموزان معتاد اقدام كند.
مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران در نشست خبري روز گذشته خود به ارايه عملكرد شهرداري در حوزه مبارزه با اعتياد پرداخت. وقتي كه صحبت از ساماندهي معتادان شهر تهران رسيد، مرتضي قديمي به موضوع دانش‌آموزان هم اشاره كرد و گفت: «ما در ۲۴ مجموعه بهاران، كارگاه‌هاي مختلف را ديده‌ايم و بهاران مخصوص خانم‌ها را داريم. متاسفانه ميزان دانش‌آموزان معتاد نيز به اندازه‌اي است كه آموزش و پرورش از ما خواسته كه بهاران ويژه دانش‌آموزان نيز داشته باشيم.»
مرتضي قديمي در توضيح بيشتر به «اعتماد» مي‌گويد: «به نظر مي‌رسد والدين دانش‌آموزان معتاد از آموزش و پرورش براي درمان فرزندان خود كمك خواسته‌اند و آموزش و پرورش استان تهران هم از ما خواسته است تا با توجه به تجربه موفق مراكز «بهاران» در درمان معتادان، مراكزي را هم ويژه دختران و پسران دانش‌آموز به صورت مجزا تاسيس كنيم.» قديمي مي‌گويد كه اين درخواست به تازگي از سوي آموزش و پرورش مطرح شده و تفاهمنامه‌هاي مورد نياز هنوز امضا نشده‌اند: «به هر حال توافق ميان ما و آموزش و پرورش صورت گرفته و ما چند مركز را براي اين امر در نظر گرفته‌ايم و به آموزش و پرورش نشان داده‌ايم تا در صورت موافقت آنها آغاز به تجهيز و مناسب‌سازي آنها كنيم. در حال حاضر در انتظار اتخاذ تصميم نهايي از سوي آموزش و پرورش هستيم.»
نيمه آبان ماه مديركل دفتر پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي آموزش و پرورش اعلام كرد: «در سال تحصيلي گذشته يك درصد از دانش‌آموزان در معرض خطر شناسايي شدند. يعني 136 هزار دانش‌آموز در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند اما افرادي كه مصرف مواد داشتند 3 هزار و 600 نفر هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون