• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3690 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر

تنديسي براي يادآوري

14 آذر امسال سومين سالروز درگذشت كاظم معتمدنژاد بود. روزي كه ساكت و بي‌سروصدا آمد و گذشت و از تمام اهالي روزنامه‌نگاري كه معتمدنژاد را مي‌شناختند و تمام مردماني كه در روز درگذشت او شهر را با بنرهايي از تصوير او ديدند، كسي اين روز را به ياد نياورد.
14 آذر، بدون هيچ يادآوري از معتمد‌نژاد آمد و گذشت تا در سومين سالگرد مردي كه علم روزنامه‌نگاري را به دانشگاه‌هاي ايران آورد و تلاش كرد تا آنچه كه به صورت تجربي در تحريريه‌هاي قديمي ايران، اتفاق مي‌افتد را آكادميك و رسمي كند. معتمدنژاد به پاس سال‌ها فعاليت و تلاش براي آموزش روزنامه‌نگاران ايراني، پدر علم نوين ارتباطات خوانده مي‌شد، اما در سومين سالگرد درگذشتش، تنها كساني كه همچنان به ياد او ماندند، همكاران و دوستان قديمي بودند كه او را مي‌شناختند و به واقع از اهميت او خبر داشتند. رفقايي كه اين روزها آنها را استادان ارتباطات و روزنامه‌نگاران قديمي مي‌خوانيم كه همچنان به ياد معتمدنژاد هستند و براي بزرگداشت او در حوالي همين ماه آذر و امروز صبح، برنامه‌اي ويژه تدارك ديده‌اند.
محمدمهدي فرقاني، هادي خانيكي، مهدي محسنيان‌راد، محمد دادگران و عليرضا عبداللهي‌نژاد چهره‌هايي هستند كه امروز صبح به فرهنگسراي فردوس مي‌روند تا از تنديس تازه معتمدنژاد در اين دانشگاه پرده‌برداري شود و مراسم يادبودش، آغاز. فرقاني در عصر جمعه درباره اين مراسم و اين تنديس توضيح داده: «برگزاري مراسم يادبود پدر علم ارتباطات را با شروع هفته پژوهش همزمان كرده‌ايم و در اين مراسم تنديسي رئال را كه در سايز استاد ساخته‌ايم، رونمايي خواهيم كرد.» اين‌طور كه فرقاني توضيح داده، قرار است اين تنديس در دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي نصب شود و دانشجويان اين دانشكده تا ساليان سال و نسل پشت نسل، با اين تنديس كاظم معتمدنژاد را به ياد بياورند. كاظم معتمدنژاد روزنامه‌نگار و حقوقداني بود كه دكتراي علوم سياسي و دكتراي تخصصي روزنامه‌نگاري داشت و نامش در تاريخ مطبوعات ايران به عنوان عضو موسس دوره عالي روزنامه‌نگاري، موسسه عالي مطبوعات و روابط عمومي و دانشكده علوم ارتباطات اجتماعي در دهه 40 خورشيدي ثبت شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون