• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3690 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر

سرنوشت خانه سيمين دانشور و جلال آل‌احمد

   سال 93: مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران از بازسازي و مرمت و تبديل منزل مسكوني جلال آل‌احمد و سيمين دانشور، به موزه خبر داد.
   تابستان: خواهر‌زاده جلال آل احمد از رضايت بازماندگان اين دو نويسنده از مراحل مرمت و بازسازي خانه آنها خبر داد و اعلام كرد همچنان مراحل بازسازي و تبديل خانه به موزه ادامه دارد.
   16آذر: رييس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران با بازديد از مراحل آماده‌سازي خانه جلال‌آل احمد و سيمين دانشور در منطقه يك شهرداري، از آمادگي اين خانه تا اوايل سال آينده خبر داد و درباره برنامه‌ريزي براي كاربري اين خانه هم از تبديل آن به يك پاتوق ادبي و تلاش براي جمع شدن نويسندگان و اهالي ادبيات در اين خانه گفت.
 و امروز
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران مي‌گويد: «شركت توسعه فضاهاي فرهنگي تهران برخلاف قول و قرارهايي كه دو سال پيش و در زمان خريد خانه «سيمين و جلال» براي دعوت از ميراث‌فرهنگي در روند مرمت اين خانه تاريخي داده بود، بدقولي كرده است. متاسفانه مسوولان اين شركت وابسته به شهرداري تهران، اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران را در جريان جلسات، مرمت‌ها و اتفاقات رخ داده در اين خانه تاريخي قرار نمي‌دهند. روند مرمت خانه تاريخي «سيمين و جلال» در مكاتبات با اين اداره مورد بررسي مجدد قرار مي‌گيرد».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون