• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3739 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ بهمن

افزايش قيمت ارز، نرخ طلا را بالا برد

محمد كشتي‌آراي، رييس اتحاديه طلا و جواهر درباره بازار طلاي ديروز مي‌گويد: با توجه به اينكه در حال سپري كردن آخر هفته در ساير نقاط دنيا هستيم و بازارهاي جهاني تعطيل است؛ قيمت اونس جهاني طلا ثابت مانده است و تا آخر امروز(يكشنبه) هم تغيير نمي‌كند. در اين شرايط تنها دليل افزايش قيمت انواع سكه در بازار، رشد نرخ دلار است.
به گفته وي درباره قيمت طلا و ارز در بازارهاي داخلي نيز بايد گفت در چند روز گذشته به دليل سرماي شديد هوا و برف و كولاك، راه‌هاي ارتباطي بيشتر استان‌ها با تهران قطع شد و همين مساله باعث ركود و سكون در بازار سكه و طلاي تهران شد. با بهبود شرايط جوي و رفع مشكل تردد مسافران،
به نظر مي‌رسد رونق نسبي به بازار پايتخت بازگشته باشد؛ به‌طوري كه قيمت انواع سكه و طلا در بازار افزايش يافت و سكه بهار آزادي بازهم از مرز يك ميليون و 200 هزار تومان گذشت.  
صرافان ارز و سكه ديروز هر قطعه سكه بهار آزادي طرح جديد را با 115 هزار ريال افزايش نسبت به شنبه 12 ميليون و 17 هزار ريال داد و ستد كردند. اين در حالي است كه برپايه اعلام اتحاديه طلا، جواهر و سكه تهران تا لحظه نگارش اين گزارش، هر قطعه سكه بهار آزادي طرح قديم بدون تغيير قيمت نسبت به شنبه 11 ميليون و 560 هزار ريال فروخته شد اما هر نيم سكه 6 ميليون و 310 هزار ريال به فروش رفت كه رشد 50 هزار ريالي را نشان مي‌داد.
از سويي ديگر هر قطعه ربع سكه طلا با 30 هزار ريال افزايش قيمت در مقايسه با شنبه سه ميليون و 350 هزار ريال فروخته و هر سكه يك گرمي نيز با افزايش 40 هزار ريالي 2 ميليون و 130 هزار ريال داد و ستد شد. اتحاديه طلا، قيمت هر اونس طلا را بدون تغيير نسبت به روز شنبه يك هزار و 220 دلار و 50 سنت و هر گرم طلاي 18 عيار را يك ميليون و 152 هزار و 20 ريال اعلام كرد كه نسبت به روز شنبه هفت هزار و 390 ريال افزايش داشته است. گفتني است ارقام مطرح شده در جدول تا پايان زمان نگارش اين گزارش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون