• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3739 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ بهمن

عددنوشت

تلفات مرغ بر اثر آنفلوآنزا

رييس سازمان دامپزشكي از تلف شدن حدود شش ميليون قطعه طيور بر اثر آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان خبر داد. مهدي خلج گفته است: براساس آخرين آمار حدود شش ميليون قطعه طيور بر اثر آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان معدوم شده كه البته اين عدد در برابر يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون قطعه جوجه‌ريزي و پرورش چندان زياد نيست‌. وي با بيان اينكه ويروس تحت تيپي كه درحال حاضر كشور ما با آن درگير شده، آسيب‌رسان‌ترين ويروسي است كه تاكنون در عرصه پرندگان شيوع يافته، گفت: اين ويروس ۱۰۰ درصد كشورهاي اروپايي را درگير كرده و حتي بلژيك كه به اين ويروس آلوده نشده بود هفته گذشته آلودگي خود را به سازمان جهاني بهداشت دام اعلام كرد. رييس سازمان دامپزشكي با اشاره به اينكه تاكنون بيماري در ۱۴ تا ۱۵ استان كشور گزارش شده است، افزود: در حدود ۷ تا ۸ استان حدود يك ماه است كه موردي از بيماري گزارش نشده است.

سرمايه مورد نياز براي LNG

مديرعامل شركت ملي نفت ايران از لزوم سرمايه‌گذاري ۳۰۰ تا ۵۰۰ ميليون دلاري براي توسعه صنعت LNG در ايران خبر داد و گفت: ايران در زمينه‌ توسعه صنعت LNG فراخوان داده تا شركت‌ها در اين زمينه اقدام كنند. علي كاردر با بيان اينكه در شركت ملي نفت ايران در زمينه‌LNG فراخوان داده تا شركت‌ها در اين زمينه اقدام كنند، به ايسنا گفته است: در بازار اعلام وضعيت كرده و ظرفيت 5/1 ميليون تني را براي LNG اعلام كرديم تا سرمايه‌گذاران پيشنهادات خود را ارايه دهند، پروژه را در دست بگيرند تا گاز را از طريق LNG به خارج از كشور صادر كنيم. وي در مورد كشورهاي هدف براي LNG اظهار كرد: ايران فقط فروشنده گاز شيرين پارس جنوبي است، هر كشوري كه علاقه دارد سرمايه‌گذاري مي‌كند و با هر كشوري كه مايل است توافق كرده و گاز را از طريق LNG صادر مي‌كند. در واقع شبكه‌اي شامل توليد‌كننده، كشور دارنده كشتي و مصرف‌كننده تشكيل مي‌شود. معاون وزير نفت در مورد سرمايه‌گذاري مورد نياز در اين زمينه گفت: ميزان سرمايه‌گذاري مورد نياز بين ۳۰۰ تا ۵۰۰ ميليون دلار است.

اشتغال افراد از طريق كاريابي‌ها

مديركل دفتر كاريابي‌هاي وزارت كار از مراجعه ۴۷۰ هزار نفر به دفاتر كاريابي‌ها در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: واگذاري امور مربوط به بيمه بيكاري در دو استان كشور به شكل الكترونيكي انجام شده و نتايج موفقيت‌آميزي داشته است. محمد اكبرنيا در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: از مجموع ۴۷۰ هزار نفري كه در ۱۰ ماهه امسال به كاريابي‌ها مراجعه كردند ۱۳۲ هزار نفر در قالب معرفي مشغول كار شده‌اند. وي درباره طرح واگذاري امور بيمه بيكاري به كاريابي‌ها، گفت: هدف ما اين بود كه شكل كار تغيير كند و از حالت دستي خارج شود به نحوي كه كل فرآيند واگذاري از زماني كه فرد بيكار مي‌شود تا زمان برقراري مقرري او به شكل الكترونيكي انجام شود. مديركل دفتر هدايت نيروي كار و كاريابي‌هاي وزارت كار اضافه كرد: با واگذاري امور غيرحاكميتي بيمه بيكاري به كاريابي‌ها در صورتي كه فرد بيكار شود از طريق مراجعه به مراكز كاريابي زمينه اشتغال مجدد وي فراهم مي‌شود. اكبرنيا تصريح كرد: دغدغه ابتدايي ما اشتغال مجدد بود ولي به تدريج و پس از ورود به كار، سازمان تامين اجتماعي از اين طرح استقبال كرد و مقرر شد تا همه مسائل را در ارتباط با سايت تامين اجتماعي الكترونيكي كنيم.

نياز اعتباري براي كاهش يك درصد تلفات آب

مدير دفتر مديريت مصرف و نظارت بر كاهش هدررفت آب شركت آب و فاضلاب كشور گفت: براي كاهش هر يك درصد تلفات آب ۱۲۰۰ ميليارد تومان درآمد نياز است كه براساس برنامه ششم توسعه قرار شده در هر سال نيم درصد تلفات آب كاهش يابد. علي سيدزاده با بيان اينكه براي كاهش تلفات دو بخش تعريف شده است، گفته است: بخش اول مربوط به كاهش مصرف آب يا آب بدون درآمد است كه همه ساله اقدامات متعددي براي اين منظور انجام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون