• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3750 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱ اسفند

طلا همچنان پيشتاز بازارها

سومين هفته افزايشي طلا ديروز آغاز شد. اگرچه روز جمعه قيمت طلا اندكي عقب‌نشيني داشت اما روند دو هفته گذشته افزايشي بوده است. در بازار داخلي قيمت سكه تمام طرح جديد با افزايش ۲۰۰۰ توماني در مقايسه با روز چهارشنبه به يك ميليون و ۱۹۳ هزار تومان رسيد. دلار امريكا هم ۳۸۰۸ تومان قيمت خورد. هر گرم طلاي ۱۸ عيار ۲۲۵ تومان نسبت به چهارشنبه افزايش داشت و حدود ۱۱۴ هزار و ۹۲۵ تومان فروخته مي‌شود. همچنين نيم سكه و ربع سكه به ترتيب با افزايش ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ توماني نسبت به چهارشنبه ۶۴۲ و ۳۴۴ هزار تومان قيمت دارند. هر اونس طلا براي معاملات در بازارهاي جهاني نزديك به ۱۲۳۵ دلار داد و ستد مي‌شود. همچنين در بازار ارز يورو ۴۱۲۳ تومان، پوند انگلستان ۴۸۱۳ تومان و لير تركيه ۱۰۷۷ تومان قيمت دارد. از سوي ديگر هر دلار در مركز مبادلات ارزي ۳۲۳۹ از سوي بانك مركزي قيمت‌گذاري شده است. قيمت‌ها در بازار آزاد در طول روز نوساني بوده و ثابت نيست.
سومين هفته افزايشي طلا رقم خورد
 قيمت طلا با وجود كاهش در روز جمعه، سومين هفته افزايشي خود در يك هفته گذشته را رقم زد و با قيمت 60/1234 دلار در هر اونس به استقبال تعطيلات رفت. قيمت طلا روز جمعه كاهش يافت اما يك افزايش هفتگي را ثبت كرد. اين افزايش هفتگي ناشي از بي‌ثباتي در مورد سياست‌هاي امريكا و اروپا است كه ويژگي امنيت طلا را پررنگ كرده است و همچنين عامل ديگر مسير بازارهاي بورس عنوان شده است. بازارهاي جهاني اوراق قرضه پس از اينكه در دو جلسه گذشته ركورد بالايي ثبت كردند، كاهش يافتند و اين كاهش تاحدي به علت ناآرامي‌هاي سياست‌هاي ترامپ صورت گرفت. ايگن وينبرگ، تحليلگر كامرزبانك گفت: «با وجود بالا بودن ارزش دلار، بازار طلا نيز به علت بي‌ثباتي در بازارهاي اوراق قرضه و اضطراب در جبهه سياسي با قيمت بالا بسته شد. »هر اونس طلا با 44/4 دلار افزايش 60/1234دلار فروخته شد. قيمت طلا در 8 فوريه به علت نگراني در مورد سياست‌هاي ترامپ و انتخابات در هلند به بالاترين رقم در 3 ماه گذشته برابر با 67/1244 دلار رسيد. طلا سومين هفته متوالي افزايشي را ثبت كرد و نزديك به 8 درصد در سال 2017 افزايش ارزش داشته است. ذخاير طلاي گلدتراست، بزرگ‌ترين صندوق سرمايه‌گذاري طلا در جهان 6/5 درصد تاكنون در ماه جاري افزايش يافته است كه بالاترين رقم از ژوئن 2016 به شمار مي‌رود.
احتمال صعود طلاي جهاني به ۱۲۵۰ دلار
با وجود عملكرد ضعيف طلا در معاملات جمعه، سرمايه‌گذاران و كارشناسان وال استريت در نظرسنجي هفتگي كيتكونيوز نسبت به دورنماي قيمت طلا و ادامه روند افزايش آن در هفته جاري خوش‌بين ماندند. در نظرسنجي طلاي كيتكو براي هفته جاري، ۱۷ تحليلگر و معامله‌گر شركت كردند كه از ميان آنها ۱۰ نفر يا ۵۹ درصد افزايش قيمت طلا و ۴ نفر يا ۲۴ درصد كاهش قيمت اين فلز را پيش‌بيني كردند در حالي كه ۳ نفر يا ۱۷ درصد هم نسبت به جهت حركت طلا نظري نداشتند. در اين بين، ۱۹۸۸ سرمايه‌گذار در نظرسنجي آنلاين كيتكونيوز شركت كردند كه از ميان آنها، ۱۲۶۳ نفر يا ۶۴ درصد انتظار داشتند قيمت طلا در هفته جاري افزايش پيدا كند در حالي كه ۴۶۲ نفر يا ۲۳ درصد كاهش قيمت اين فلز را پيش‌بيني كردند و ۲۶۳ نفر يا ۱۳ درصد نظري نداشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون