• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3750 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱ اسفند

قوانيني براي خودروي كرايه‌اي

رييس اتحاديه موسسات توريستي و خودروهاي كرايه گفت: به دليل وضعيت اقتصادي، تقاضاي زيادي براي سرويس‌هاي بين‌شهري نداريم اما در صورت وجود تقاضا، اين سرويس‌ها با راننده و قيمت آن به صورت توافقي در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد.
قاسم قرباني‌خواه، با اشاره به افزايش تقاضا براي خودروهاي كرايه در آستانه نوروز گفت: به دليل وضعيت اقتصادي و كم شدن نقدينگي مردم، تقاضا افزايش پيدا نكرده است. بعضي از شركت‌هاي زيرمجموعه اين صنف بايد تاكنون افزايش مشتري داشته باشند در صورتي كه چنين اتفاقي نيفتاده است. وي درباره شركت‌هاي اينترنتي غيرقانوني گفت: اين شركت‌ها يكي ديگر از دلايل كم شدن تقاضا در صنف خودروهاي كرايه‌اي شده‌اند. اين شركت‌ها پروانه حمل و نقل مسافر ندارند اما اين كار را انجام مي‌دهند و مساله مهم‌تر اين است كه سرورهاي اين شركت‌ها، خارج از كشور قرار دارد.
رييس اتحاديه موسسات توريستي و خودروهاي كرايه درباره كرايه گرفتن ماشين براي سفرهاي بين شهري در ايام نوروز گفت: بنا به درخواست مسافر، گاهي سرويس برون‌شهري نيز داده مي‌شود اما اغلب فعاليت موسسات خودروي كرايه، درون‌شهري است. اگر مسافر درخواست اين نوع سرويس را داشته باشد، طبق انتخاب خودش ماشين‌هاي مختلفي از جمله پرشيا، پژو، سمند و گاهي در بعضي از شركت‌ها خودروهاي گران‌قيمت خارجي نيز در اختيار وي قرار خواهد گرفت.
قرباني‌خواه در پاسخ به اين سوال كه وثيقه‌اي كه از مشتري براي چنين سرويس‌هايي گرفته مي‌شود، چيست، گفت: خودروها بدون راننده به مسافر تحويل داده نمي‌شوند و به دليل اينكه راننده همراه ماشين خواهد بود، وثيقه‌اي از مسافر گرفته نمي‌شود. بعضي از مشتريان سرويس را براي سفر از شهري به شهر ديگر مي‌گيرند و پس از آن راننده به موسسه برمي‌گردد اما گاهي ممكن است مسافر راننده را براي برگشت نيز در اختيار بگيرد.
رييس اتحاديه موسسات توريستي و خودروهاي كرايه درباره نرخ مصوب اتحاديه براي خودروهاي كرايه‌اي كه سرويس خارج از شهر مي‌دهند، خاطرنشان كرد: قيمت سرويس‌هاي خارج از تهران به صورت رقابتي تعيين و طبق توافق موسسه و مشتري پرداخت مي‌شود. اما با توجه به رقابت موسسات با يكديگر قيمت اين سرويس‌ها گران نيست.
وي با اشاره به مرجع اتحاديه براي پيگيري شكايات مردم گفت: در صورت شكايت از هر يك از موسسات زيرمجموعه اين صنف، مردم مي‌توانند با اتحاديه تماس تلفني برقرار و مستندات خود را از طريق تلگرام يا فكس براي اتحاديه ارسال كنند. در صورت محرز شدن تخلف هر يك از موسسات، مدير آژانس مربوطه موظف به عودت مبلغ اضافه است. همچنين بايد رضايت مشتري را جلب كند اما گاهي مردم اتفاقاتي را تخلف مي‌دانند كه قانوني است.
قرباني‌خواه در همين رابطه افزود: براي مثال آژانس حداكثر سه نفر سرنشين سوار خواهد كرد و ممكن است در صورت بيشتر شدن اين تعداد مبلغ بيشتري دريافت كند كه اين خلاف قانون نيست يا در صورت تغيير مسير نرخ كرايه افزايش پيدا خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون