• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3769 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ اسفند

رييس سازمان بهزيستي كشور:

2640 كودك كار و خيابان شناسايي شدند

ايرنا|   انوشيروان محسني بندپي، رييس سازمان بهزيستي كشور گفت: «طي دو ماه گذشته دو هزار و 640 كودك كار و خيابان شناسايي شده‌اند كه 75درصد آنان غيرايراني بودند. اين كودكان را به مراكز شبه خانواده بهزيستي منتقل كرديم اما هنگامي كه والدين آنان بيايند موظف به تحويل كودكان هستيم. البته در حال رايزني با قوه قضاييه هستيم تا درصورت سه بار مشاهده كودك هنگام كار، حضانت از والدين سلب شده و اين كودكان به مراكز شبه خانواده تحويل شوند.»
وي افزود: «همچنين در سال 95، چهار هزار و 220 نفر شامل دو هزار و 880 زن و يكهزار و 440 مرد را با مداخلات بهنگام اورژانس اجتماعي (با شماره تماس 123) از خودكشي رهايي داديم.
وي ضمن اعلام اينكه در ماده 90 برنامه ششم توسعه، غربالگري‌هاي ژنتيكي براي پيشگيري از معلول زايي، اجباري شده و از ابتداي برنامه ششم توسعه، تمام افرادي كه بخواهند ازدواج كنند، موظف به تكميل پرسشنامه ژنتيكي هستند، خبر داد كه بنا بر بررسي آماري بهزيستي، سالانه 30 هزار كودك معلول در كشور متولد مي‌شود و افزود: «آنچه در مساله معلوليت قابل توجه است، معلوليت‌هاي ناشي از اختلالات ژنتيكي است. معلوليت‌هايي كه با اين شدت در ايران مشاهده مي‌شود در كشورهاي پيشرفته وجود ندارد چراكه با مراقبت‌هاي بارداري شدت معلوليت در اين كشورها كاهش مي‌يابد.»
به گفته بندپي، در بودجه 96، حدود 200 ميليارد تومان به اعتبارات بهزيستي افزوده شده و اعتبارات بهزيستي به دو هزار و 200 ميليارد تومان رسيده است. وي همچنين از بررسي لايحه حقوق افراد داراي معلوليت در مجلس خبر داد و گفت: «رييس‌جمهور موافقت ضمني خود را اعلام كرده تا‌ بندي به اين لايحه اضافه شود كه نابينايان بتوانند حق نامزدي در مجلس را داشته باشند. همچنين در اين لايحه پيش‌بيني شده كه افراد داراي معلوليت از حق بيمه تكميلي برخوردار شوند و هرچند كه اكنون صندوق ويژه‌اي براي آنان داريم اما 10 ميليارد تومان اعتبار اين صندوق با توجه به آمار يك ميليون و 325 هزار نفري افراد داراي معلوليت، كم است. لايحه حمايت از حقوق افراد داراي معلوليت جزو اولويت‌هاي مجلس است و آخرين نظرات جمع‌آوري شده و اميد مي‌رود در سال 96 مصوب شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون