• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3769 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ اسفند

خبر كوتاه

نامه اعتراضي به وزير بهداشت در خصوص گروگيري جسد در كرمان

فارس| علي نوبخت، رييس كميسيون بهداشت مجلس درنامه‌اي به وزير بهداشت، گروگيري جسد در كرمان به مدت يك هفته را تقبيح كرد و خواستار رسيدگي به اين موضوع شد و گفت: «متاسفانه روز يكشنبه خبري ازسوي نماينده كهنوج مطرح شد مبني بر اينكه مسوولان يك مركز درماني جسدي را در كرمان به مدت يك هفته گروگان گرفته بودند كه اين اقدام از سوي افراد و مسوولان مربوطه به هيچ عنوان قابل قبول نيست. وزير بهداشت بايد با مسوول يا مسوولان خاطي بيمارستاني كه در كرمان جسد را حدود يك هفته به دليل نپرداختن هزينه، گروگان گرفته بودند بركنار كرده و گزارش نتيجه را به كميسيون ارسال كند و سازمان نظام پزشكي شهر به تخلفات آنان رسيدگي كند.» احمد حمزه، نماينده مردم كهنوج گفت: «يك هفته پيش فردي به بيمارستاني در كرمان مراجعه كرده كه متاسفانه در بيمارستان فوت مي‌كند، اما مسوولان بيمارستان براي تحويل جسد درخواست پرداخت بيش از 20 ميليون تومان را داشتند كه متاسفانه به دليل نپرداختن اين پول جسد به مدت يك هفته در بيمارستان مي‌ماند. روز گذشته با پيگيري‌هاي ‌صورت‌گرفته جسد بدون پرداخت پول از مركز درماني تحويل شد.»

 

معاون رييس‌جمهور در امور زنان:

نقش محوري زنان كمتر مورد توجه قرار گرفته

ايسنا| معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده، نقش زنان در تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را از ابعاد مختلف، مهم و موثر توصيف كرد و گفت: زنان با توجه به نقش محوري خود در تربيت خانواده و اجتماع، مي‌توانند در گفتمان‌سازي و تبديل اين سياست‌ها به يك مطالبه عمومي نقش بسيار موثري ايفا كنند. وي با بيان اينكه زنان نيمي از جمعيت و نيروي انساني كشور را تشكيل مي‌دهند، گفت: تاكنون كمتر به نقش محوري و مهم زنان در خانواده و اجتماع توجه شده است البته اميدواريم اين نگاه اصلاح شود. زنان مي‌توانند در فعاليت‌هاي آموزشي و ترويجي بسيار موثر واقع شوند و اقتصاد خانواده و جامعه را با ترغيب خانواده به مصرف كالاهاي ساخت داخل تحت تاثير قرار دهند و الگوي مصرف جامعه را اصلاح كنند. معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: امروزه در روند توسعه جوامع، جنسيت تا حدود زيادي رنگ باخته است. در كشورمان به اعتبار برخورداري زنان از سطح دانش و توانايي‌هاي علمي بالا و با توجه به افزايش اثرگذاري ظرفيت‌هاي نوين مثل حوزه IT در توسعه، زنان متخصص كشورمان مي‌توانند فارغ از محدوديت‌هاي سابق از جمله نابرابري‌هاي جنسيتي، نقش موثرتري در توسعه و پيشرفت كشور ايفا كنند.

حريف مخارج بيماري‌هاي صعب‌العلاج نمي‌شويم

ايلنا| رييس كميته امداد امام خميني گفت: هرقدر هم خرج مي‌كنيم، حريف مخارج بيماري‌هاي صعب‌العلاج نمي‌شويم. پرويز فتاح درباره فقر در ميان خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد با وجود كمك‌هاي مردمي صورت گرفته به اين نهاد گفت: چرخه اقتصادي كشور بايد درست و خوب بچرخد و نبايد شرايط به گونه‌اي باشد كه به توليد فقر بينجامد. وي با تاكيد براينكه كميته امداد در توليد فقر نقشي ندارد، خاطرنشان كرد: با قوانين مي‌توان جلوي بخشي از توليد فقر را گرفت. وقتي سرپرست خانواده زنداني مي‌شود، خانواده وارد چرخه حمايتي كميته امداد مي‌شود، سوال ما اين است كه چرا قانون به‌گونه‌‌اي اصلاح نمي‌شود كه اموال ضبط‌شده از زنداني را به نفع خانواده وي هزينه كنند؟ فتاح با اشاره به اينكه بخشي از درآمد كميته امداد صرف بيمه افراد تحت پوشش مي‌شود، يادآور شد: قانون اساسي تاكيد كرده كه آحاد ملت بايد تحت پوشش بيمه‌هاي درماني باشند، اين درحالي است كه در حال حاضر نوع بيمه‌هاي درماني به نوعي است كه افراد بايد از جيب خود پول پرداخت كنند كه مسلما افراد بي‌بضاعت توان پرداخت آن را ندارند. رييس كميته امداد با تاكيد براينكه هرقدر هم خرج مي‌كنيم، حريف مخارج بيماري‌هاي صعب‌العلاج نمي‌شويم، افزود: داروهاي اين نوع بيماري‌ها بسيار گران و ناياب است، عمل‌هاي جراحي سنگين است و اگر از اساس درباره آنها چاره‌انديشي شود، بسياري از مشكلات از دوش ما برداشته مي‌شود كه اين مساله به چرخه اقتصادي كشور باز مي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون