• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3783 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۷ فروردين

60 مهمان خارجي نمايشگاه كتاب ويزا گرفتند

وزير فرهنگ صربستان به نمايشگاه مي‌آيد

گروه فرهنگ و هنر| صدور رواديد براي 60 مهمان خارجي، خدمات‌رساني 145 كارشناس در بخش اطلاع‌رساني و حضور وزير فرهنگ صربستان در سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از تازه‌ترين اخبار اين رويداد فرهنگي است.
كمي بيش از دو هفته تا زمان آغاز به كار سي‌امين نمايشگاه كتاب تهران باقي است و بر اساس اعلام دبير كارگروه نظارت بين‌الملل، تاكنون رواديد 60 تن از ناشران و شركت‌كنندگان خارجي براي حضور در اين دوره از نمايشگاه كتاب صادر شده است. علي فريدوني، دبير كارگروه نظارت بين‌الملل نمايشگاه در تازه‌ترين سخنان خود گفته است كه علاوه بر 60 مهماني كه رواديدهاي‌شان صادر شده است، با پيگيري‌هاي انجام شده، رواديد ديگر متقاضيان نيز در آينده نزديك از وزارت امور خارجه دريافت و اطلاع‌رساني خواهد شد.
او تعامل با بخش كنسولي وزارت امور خارجه را رضايت بخش دانسته و گفته است كه روند پيگيري رواديدهاي درخواستي تا زمان برپايي نمايشگاه ادامه خواهد داشت و شركت‌كنندگان خارجي مي‌توانند درخواست‎‌هاي خود را به همراه مدارك مورد نياز تا تاريخ ۱۰ ارديبهشت‌ماه به دفتر مجامع، تشكل‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال كنند.
يكي از ميهمانان خارجي اين دوره از نمايشگاه كتاب، وزير فرهنگ صربستان است. همايون اميرزاده سخنگوي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفته است كه ملادن وسكوويچ وزير فرهنگ صربستان كه به فرهنگ و هنر ايراني علاقه‌مند است، در نمايشگاه كتاب تهران حضور پيدا مي‌كند.
او يادآوري كرده است كه آبان ماه سال گذشته جمهوري اسلامي ايران ميهمان ويژه شصت و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب بلگراد بود و در همين نمايشگاه وزير فرهنگ صربستان آمادگي خود براي حضور در نمايشگاه كتاب تهران را اعلام كرد. خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده او در اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران حضور خواهد يافت.
از سوي ديگر علي‌اكبر تورانيان، مدير كميته اطلاع‌رساني نيز اعلام كرده است كه امسال ۱۴۵ كارشناس در بخش اطلاع‌رساني به خدمت‌رساني به بازديدكنندگان خواهند پرداخت.
سال گذشته تعدادي از ناشران از وضعيت اطلاع‌رساني نمايشگاه گله‌مند بودند، اما مدير كميته اطلاع‌رساني تاكيد دارد كه نمايشگاه كتاب يكي از بزرگ‌ترين رويدادهاي فرهنگي ما است و امسال كميته اطلاع‌رساني، تمام تلاش خود را به كار مي‌بندد تا نواقص و اشكالاتي كه در بحث اطلاع‌رساني دوره‌هاي گذشته وجود داشت و مشكلاتي كه مردم در اين حوزه داشتند و نمي‌توانستند اطلاع‌رساني درست و به‌تبع آن خدمات درستي را دريافت كنند، برطرف كند.
او به ايلنا گفته است: مي‌خواهيم اطلاع‌رساني در سطح بين‌المللي و متناسب با شأن نمايشگاه بين‌المللي كتاب و مردم ما ارايه شود. به همين دليل هم نيروهايي كه چه سال گذشته و چه امسال براي امر اطلاع‌رساني به كار گرفته‌ايم؛ همگي نيروهايي بسيار كارآمد بودند و هستند. حتي دوستان با تحصيلات كارشناسي ارشد و دكترا را در اين جمع داريم. سال گذشته هم با وجود تمامي كاستي‌هايي كه به دليل تجربه نخستين حضور در شهرآفتاب احساس مي‌شد، اما درنهايت هم مردم و هم مسوولان نمايشگاه رضايتي قابل قبول از نحوه اطلاع‌رساني داشتند.
تورانيان مشكل اطلاع‌رساني در دوره گذشته را اينگونه توضيح داده است: «مشكل اصلي ما در سال گذشته كه باعث كاستي‌هايي در بحث اطلاع‌رساني شده بود به داده‌ها و اطلاعات برمي‌گشت. اميدواريم امسال با همكاري بيشتر موسسه خانه كتاب كه تمامي اطلاعات كتاب‌ها و ناشران كشور را در اختيار دارد، بتوانيم خدمات بهتري به بازديدكنندگان ارايه بدهيم.»
به گفته او قرار است براي كارشناسان اطلاع‌رساني، مانورهايي برگزار شود تا آنان آمادگي لازم را براي خدمات رساني در زمان برگزاري نمايشگاه به دست آورند.
تورانيان درباره بخشي از مشكلات سخت‌افزاري نمايشگاه در دوره گذشته توضيح داده است كه اين مشكل به ستاد نمايشگاه مربوط مي‌شده و آنها بايد اين تجهيزات را تحويل مي‌دادند.
او البته گفته است كه امسال هماهنگي خوبي با مديران نمايشگاه انجام شده و آنها متعهد شده‌اند كه اين نواقص را برطرف و سيستم‌هاي كامپيوتري، پرينترهاي ليزري و... را براي كميته اطلاع‌رساني فراهم كنند.
سي‌امين نمايشگاه كتاب تهران از تاريخ ۱۳ تا ۲۳ ارديبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون