• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3783 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۷ فروردين

همكاري فارل و لانتي‌موس از كمدي‌ سياه تا سريال تاريخي

بهار سرلك

پيش از سال 2015 وقتي كالين فارل به خاطر بازي در «خرچنگ» قدم روي فرش قرمز جشنواره كن بگذارد، بازي در فصل دوم سريال «كارآگاهان حقيقي» بزرگ‌ترين نقطه عطف حرفه او به شمار مي‌رفت. در شصت‌وهشتمين جشنواره كن «خرچنگ» ساخته فيلمساز يوناني پوچ‌گرا، يورگوس لانتي‌موس جايزه ويژه هيات داوران را از آن خود كرد و بازي فارل در اين فيلم مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، همين موفقيت كافي بود تا جان تازه‌اي به حرفه اين بازيگر بخشيده شود.
كمدي سياه «خرچنگ» در پادآرمانشهري روي‌ مي‌دهد كه افراد بايد طي 45 روز همسر متناسب خود را بيابند و در غير اين صورت به حيواني كه خود انتخاب كنند، تبديل مي‌شوند. لانتي‌موس اغلب ايده‌هايي عجيب دارد و سبك انتزاعي و تاثيرناپذيري را اتخاذ كرده است، اما فيلم‌هايي كه فارل در آنها ايفاي نقش كرده‌ است، شبيه به جاده‌اي است كه فاصله ميان اين بازيگر و كارگردان را بيشتر و بيشتر مي‌كند. لانتي‌موس پيش از اين در مصاحبه با رولينگ‌استون گفته بود: «واقعيت اينكه از كالين خوشم آمد اين بود كه فيلم‌هاي «در بروژ»، «بر جديد» و «يادآوري كامل» به من اعتماد بنفس گفتن اين‌ را كه او از پس هر كاري برمي‌آيد، داد. او قابليت‌هاي متفاوتي به عنوان يك بازيگر و يك انسان دارد. وقتي مصاحبه‌هاي او را مي‌خوانم، هوشمندي او را حس مي‌كنم و مي‌‌گويم چه حس شوخ‌طبعي‌ خوبي دارد.»
از آنجايي كه فارل طرفدار آثار لانتي‌موس بود پيشنهاد بازي در «خرچنگ» را پذيرفت و حالا يكي از پروپاقرص‌ترين‌ها به شمار مي‌رود. او درباره علاقه‌مندي‌اش به «خرچنگ» گفته بود: «چيزي كه علاقه من را نسبت به اين فيلم برمي‌انگيزاند، كاري است كه لانتي‌موس به عنوان فيلمساز انجام مي‌دهد. فيلم‌هاي او در ذهن جاي مي‌گيرند؛ آنها مهمان‌هايي نيستند كه وقتي شام تمام شد، بروند. همين اطراف مي‌مانند و در طول شب سراغ‌تان مي‌آيند.»
در هفتادمين جشنواره فيلم كن، اين دو با فيلم «كشتن گوزن مقدس» همكاري تازه‌اي را با يكديگر تجربه كرده‌اند. در اين فيلم او شخصيت استيون، جراح بااستعدادي را بازي مي‌كند كه وقتي رفتار پسربچه‌اي كه تحت حمايت او است تغيير مي‌كند، زندگي‌اش از هم مي‌پاشد و مجبور به فداكاري غيرقابل تصوري مي‌شود. نيكول كيدمن، شخصيت همسر استيون را بازي مي‌كند. فيلمي با عناصر ماوراءالطبيعي كه لانتي‌موس فيلمنامه آن را با همكاري افتيميس فيليپو، نويسنده‌اي كه در «خرچنگ» هم با او همكار بود، نوشته است.
اما همكاري با فارل، پاي لانتي‌موس را به تلويزيون باز كرده است. قرار است اين دو در سريالي درباره اوليور نورث و دخالت‌هاي او در ماجراي مك‌فارلين كه به ماجراي ايران-كنترا معروف است، همكاري كنند. ماجراي ايران–كنترا بعد از رسوايي واترگيت بزرگ‌ترين رسوايي سياسي امريكا لقب گرفت. در اين سريال چندقسمتي كوتاه كه آمازون تهيه‌كنندگي آن را بر عهده دارد، فارل شخصيت سرهنگ نيروي تفنگداران دريايي ايالات متحده امريكا را بازي مي‌كند و قرار است لانتي‌موس بر صندلي كارگرداني بنشيند. لانتي‌موس درباره اين همكاري به نشريه ورايتي گفته است: «از همكاري دوباره با فارل آن هم در پروژه‌اي كاملا متفاوت از آنچه تا به حال انجام داده‌ايم، هيجان‌زده‌ام. » او درباره داستان اين سريال گفته است: «كار روي چنين فيلمنامه‌اي كه براساس تاريخ چند دهه گذشته است و احساس تازگي و ارتباطي با دوران ما دارد، براي من اعتماد بنفس و هيجان مي‌آورد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون