• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

براري: تلاش كردم مدال طلا از چنگ ايران خارج نشود

محمدرضا براري درباره دفاع از عنوان قهرماني خود در مسابقات وزنه‌برداري قهرماني آسيا بيان كرد: با توجه به اينكه ۴۵ روز تمرين را شروع كرده بودم و با آمادگي كامل هم به مسابقات نرفته بودم، انتظار نداشتم به اين ركوردها برسم. وزنه‌اي كه من در دوضرب زدم حتي در تمرين آن را بالاي سر نتوانسته بودم، ببرم.
زيرا هدف و برنامه‌ريزي ما براي مسابقات جهاني بود. سال ۲۰۱۶ مدال طلاي من با نخستين حركت دوضرب قطعي شد اما امسال در يك ضرب با وزنه‌بردار ازبك و در دوضرب با وزنه‌بردار كره رقابت داشتم. خودم هم نمي‌خواستم مدال طلا از چنگ ما برود. به هر حال تجربه‌ام و برنامه‌ريزي كه كادر فني در اين ۴۵ روز انجام داد دست به دست هم داد تا وزنه‌هايي را كه مي‌خواهم در مسابقات بزنم. براري در مورد اينكه در يك ضرب دو مرتبه وزنه را انداخت، تصريح كرد: نخستين‌بار بود كه چنين اتفاقي براي من رخ مي‌داد كه دو بار وزنه را بيندازم و وزنه سوم تعيين‌كننده باشد از اين رو شوكه شدم. اما قبل از اينكه براي حركت سوم روي تخته بيايم به آقاي انوشيرواني گفتم حتي اگر وزنه را هم سنگين‌تر كند من آن را بالاي سر مي‌برم چون از لحاظ ذهني خودم را آماده كرده بودم. وزنه ۱۷۵ كيلوگرم را دست كم گرفتم و واقعا وزنه سنگيني نبود.
من در تمرينات بيشتر از ۱۸۴ كيلوگرم زده بودم و انتظار داشتم در مسابقات هم وزنه ۱۸۵ تا ۱۸۶ كيلوگرم بزنم اما نشد. قهرمان وزنه‌برداري آسيا درباره حضورش در بازي‌هاي كشورهاي اسلامي بيان كرد: بازي‌هاي كشورهاي اسلامي به گونه‌اي نيست كه بگوييم به راحتي مدال مي‌گيريم. البته اگر پاداش مدال‌آوران را مشخص مي‌كردند، خوب بود. اگر مدال بازي‌ها و مسابقات جهاني براي ايران مهم است پس بايد ورزشكاران نيز به همان اندازه مهم باشند و آنها را از لحاظ مالي حمايت كنند.
براري با اشاره به اهميت مسابقات جهاني امريكا گفت: مسابقات جهاني ۲۰۱۷ براي من خيلي مهم است و مي‌خواهم مانند المپيك ناكام نباشد. البته شانس من به گونه‌اي هست در هر مسابقه وزنه‌هايي كه مي‌زنم سال گذشته مدال بوده اما من با همان وزنه‌ها پنجم، ششم مي‌شوم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون