• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3809 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

گفت‌وگوي سايت جماران با دكتر نجفي

پويش مطالبات معلمان از رييس‌جمهور دوازدهم راه‌اندازي خواهد شد

گروه مدرسه «اعتماد»

فصل انتخابات كه فرا مي‌رسد فرهنگيان نخستين گروه هستند كه نسبت به ساير اقشار فعال مي‌شوند، در بسياري از ستادهاي انتخاباتي مسووليت دارند و اداره و اجراي امور را بر عهده مي‌گيرند و اين صنف چون بيشتر به جريان اصلاح‌طلبي تمايل دارند هر گاه در اين جريان اميد و شور و حال انتخاباتي وجود داشته باشد حضور معلمان پر رنگ‌تر مي‌شود و جالب اينكه اگر محمد علي نجفي چهره محبوب و وزير اسبق آموزش و پرورش كه 9 سال مسووليت وزارت را برعهده داشت در راس اين مجموعه، فرهنگيان را دعوت به مشاركت كند حضورشان مثال زدني خواهد شد.

با پذيرش مسووليت ستاد فرهنگيان دكتر روحاني از سوي نجفي، به سرعت اين ستاد تشكيل و نخستين همايش انتخاباتي هم توسط اين ستاد برگزار شد كه پيش از نشست در كنفرانس خبري و سپس در سخنراني همايش، محمدعلي نجفي مطالبي را مطرح كرد كه به سرعت در عرصه رسانه‌ها منعكس شد و مورد توجه افكار عمومي به ويژه معلمان قرار گرفت لذا با توجه به اهميت اين حضور و نقش نجفي و فرهنگيان مطالب مرتبط را در معرض نقد و نظر مخاطبان صفحه مدرسه اعتماد قرار مي‌دهيم.

 

قطعا در دولت دوم آقاي روحاني، با مديريت وضعيت تحريم‌هاي خارجي و ايجاد ثبات اقتصادي در فضاي داخلي، وضعيت مناسبي براي توجه به مباحث زيربنايي‌تر مانند آموزش و پرورش فراهم مي‌شود و به اميد خدا آموزش و پرورش در اولويت كارهاي دولت قرار خواهد گرفت. محمد علي نجفي گفت: به زودي پويش مطالبات معلمان كشور، از رييس‌جمهور دوازدهم راه‌اندازي خواهد شد.

 

اهم مطالبات معلمان از دولت دوم دكتر روحاني

به گزارش خبرنگار جماران، محمد علي نجفي بعد از برگزاري نشست شوراي سياستگذاري فرهنگيان ستاد دكتر روحاني، به خبرنگار جماران گفت: در شوراي سياستگذاري ستاد فرهنگيان دكتر روحاني، بعد از تشكيل كارگروه‌هاي متعدد با برخي كارشناسان برجسته آموزش و پرورش، اهم مطالبات جامعه تعليم و تربيت بررسي شد كه به زودي تحت عنوان مطالبات فرهنگيان از رييس‌جمهور دولت دوازدهم منتشر خواهد شد.

 

آموزش؛ تاثيرگذارترين عامل توسعه كشور

نجفي با بيان اينكه آموزش تاثيرگذارترين عامل براي توسعه كشور است، اضافه كرد: در دولت اول دكتر روحاني؛ قرار بود كه آموزش و پرورش اولويت اول دولت باشد اما متاسفانه به علت وضعيت بحراني كشور، آموزش و پرورش نتوانست در اولويت اول قرار گيرد و مسائلي چون لغو تحريم‌ها و ايجاد ثبات در اقتصاد در اولويت قرار گرفت كه به لطف خداوند در اين زمينه‌ها موفق بود.

 

آموزش و پرورش اولويت اول دولت دوازدهم

وي افزود: قطعا در دولت دوم آقاي روحاني، با مديريت وضعيت تحريم‌هاي خارجي و ايجاد ثبات اقتصادي در فضاي داخلي، وضعيت مناسبي براي توجه به مباحث زيربنايي‌تر مانند آموزش و پرورش فراهم مي‌شود و به اميد خدا آموزش و پرورش در اولويت كارهاي دولت قرار خواهد گرفت.

بالابردن سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومي دولت و توليد ناخالص داخلي

دكتر نجفي با اشاره به مهم‌ترين مطالبه جامعه آموزش و پرورش از دولت گفت: اصلي‌ترين مطالبه‌اي كه به اتفاق آرا، مورد تاكيد قرار گرفت؛ بالا بردن سهم بودجه آموزش و پرورش، از بودجه عمومي كشور است. اين سهم در دولت اصلاحات، بيشتر از دولت گذشته بود؛ اما متاسفانه در دولت قبل و با وجود درآمدهاي فراوان نفتي، اين سهم به كمتر از نه درصد كاهش يافت. البته در دولت تدبير و اميد اين سهم به حدود 10 درصد رسيد كه البته اگر چه مطلوب نيست؛ اما با توجه به معضلات فراوان اقتصادي كه ميراث دولت قبل بود، مي‌تواند مورد قبول باشد.

نجفي اضافه كرد: البته توجه داريد كه مرادم افزايش بودجه پيش‌بيني شده هر سال براي آموزش و پرورش است وگرنه بودجه عملكرد را اگر در نظر بگيريم، بودجه آموزش و پرورش بيش از 15 درصد از بودجه عمومي را به خود اختصاص مي‌دهد. سال گذشته حدود 15 تا 20 درصد بيشتر از بودجه پيش‌بيني شده، به آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

وزير سابق آموزش و پرورش افزود: ما يقين داريم كه اين بودجه، در دولت دوم آقاي روحاني، به بيش از 10 درصد خواهد رسيد. البته همين الان هم با صدور اين احكام جديد، اين سهم به بالاتر از ده درصد رسيده است. مطلوب اين است كه سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومي، به بيش از بيست درصد و از توليد ناخالص داخلي به بيش از 6 درصد برسد.

 

شفافيت در صندوق و پيش‌بيني نظارت معلمان بر صندوق

وي ادامه داد: بديهي است كه افزايش سهم آموزش و پرورش، به معناي توجه هر چه بيشتر به معيشت و منزلت معلمان و راهي براي بهبود بخشيدن هرچه بيشتر، به كيفيت آموزش و پرورش اين كشور است. نجفي با بيان اينكه اولويت بعدي رسيدگي و شفافيت هر چه بيشتر فعاليت‌هاي صندوق ذخيره است، گفت: البته با آمدن آقاي دانش آشتياني تغييرات خوبي در صندوق ذخيره روي داده كه بايد بيشتر ادامه پيدا كند تا اعتماد همكاران فرهنگي ما را بيشتر به خود جلب كند. در واقع ما از دولت دوازدهم مي‌خواهيم كه راهي را براي نظارت خود فرهنگيان بر صندوق پيش‌بيني كند تا معلمان بتوانند، با اطمينان بيشتر به سرمايه‌گذاري در اين صندوق اميدوار باشند.نجفي در پاسخ به اين سوال كه مطالبات اين پويش چه زماني منتشر خواهد شد، ابراز كرد: به اميد خدا و با انتخاب مجدد دكتر روحاني و بعد از جمع‌بندي نظرات كارگروه‌هاي تشكيل شده، محتواي اين پويش منتشر خواهد شد و در دسترس عموم همكاران فرهنگي قرار خواهد گرفت. خود من هم عضوي از اين كمپين خواهم شد تا به اتفاق همه فرهنگيان مطالبات معطل مانده معلمان را به جد پيگيري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون