• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3809 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

گفتمان فراگير اعتدال و اصلاح در آموزش و پرورش

مرتضي نظري پژوهشگر و فعال رسانه‌اي


همايشي در هتل ارم تهران با حضور دكتر محمدعلي نجفي، رييس ستاد فرهنگيان و محمد شريعتمداري، رييس ستاد انتخابات دكتر روحاني برگزار شد.
دكتر نجفي، سخنراني تحليلي بسيار خوبي داشت و از اينكه يك چهره فرهنگي و محبوب در ميان خانواده آموزش و پرورش، مسائل كشور را در مقياس ملي و با نگاه به تحولات جهاني تحليل مي‌كرد، حس بسيار خوبي داشتم.
دكتر نجفي از توجه و تمركز ويژه دكتر روحاني به آموزش و پرورش به عنوان يك اولويت ملي گفت.
همه‌چيز در اين همايش عالي بود. به خصوص انسجام، همدلي و وفاق ستودني ميان برگزار‌كنندگان كه همگي نمايندگان انجمن‌ها، كانون‌ها و تشكل‌هاي قانوني و شناسنامه‌دار كشور بودند.
گويي همگي، براي اولويت بخشي به آموزش و پرورش در دولت آينده هم هدف و همسو بودند.
حتي تصور رسيدن به نظام تربيتي كه در مدار تربيت شهروند آزاد، آگاه، مسوول منتقد اخلاق مدار و در يك كلام در مسير زندگي باشد، شعف‌انگيز است. اما از همه اين جنبه‌هاي خوب كه بگذريم يك اتفاق عجيب در اين همايش، نظر‌ها را به خود جلب مي‌كرد. در اين همايش چهره‌هاي سرشناس و نيمه سرشناس از مديران حاجي بابايي را مي‌ديدم كه به هر شكل ممكن خودشان را به اين نشست بزرگ و باشكوه رسانده بودند!
نيروهاي ستادي كه تا ديروز از فعالان انتخاباتي دكتر حاجي بابايي بودند، اكنون از حضور در ميان اعتدالي‌ها و اصلاح‌طلبان احساس خوبي داشتند! البته كه بايد مراقب فرصت طلبان بود اما به يقين اين اشتياق، نشان از ظرفيت بالاي گفتمان جديد دارد.
نكته قابل تامل حضور اين دوستان اين بود كه متوجه گفتمان فراگير اعتدال و اصلاح در آموزش و پرورش شده‌اند. مديران همايش نيز با روح بلند و دل بزرگ پذيراي اين همكاران بودند و مطمئنم برگزار‌كنندگان همايش كه از فعالان بااخلاق و تحولگراي نظام تعليم و تربيت كشور هستند، با وجود همه بي‌مهري‌هايي كه در آن سال‌هاي خشن تحمل كردند، اما امروز به نيكي، اخلاقِ اعتدال و اصلاح را با «ميهمانان به تازگي معتدل شده» خود به نمايش گذاشتند.
امروز روز بزرگ و به يادماندني بود. هيچگاه اين سطح از اشتراك و وفاق گفتماني را نديده بودم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون