• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3809 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

مدعيان ناكارآمد ديروز مدافعان امروز فرهنگيان؟

نجات بهرامي سردبير فانوس

 


مدعياني كه با وجود نفت ۱۵۰ دلاري هيچ كاري براي فرهنگيان نكردند اين روزها پرچم دفاع از فرهنگيان به دست گرفته‌اند!
پوپوليست‌ها معمولا برنامه‌هاي خود را در قالب گزاره‌هاي كلي و غير شفاف و حتي ناممكن ارايه مي‌دهند و در اين روزها نيز با همين حربه به تخريب دولت روحاني مشغول شده‌اند. نامزدهاي اصولگرا كه سابقه مديريتي مناسبي هم در همين جايگاه‌هاي فعلي خود ندارند، با وعده‌هاي وسوسه‌انگيز سعي در شكست دولت دارند و طبيعتا جامعه فرهنگيان به سببِ كثرت جمعيت و ارتباط ويژه‌اي كه با بدنه اجتماع دارند، يكي از اهداف مهم آنها به شمار مي‌رود.
سخن ما اين است كه در ارتباط با دستاوردهاي دولت كسي ادعا نمي‌كند كه معجزه‌اي رخ داده يا خرق عادتي صورت گرفته است، اما كشور بعد از هشت سال به مسير عقلاني برگشته و اقتصاد و فرهنگ و سياست خارجي و... در مدار واقعي و عقلاني قرار گرفت و از نابودي بيشتر منابع و دستاوردها و سقوط اعتبار و آبروي كشور جلوگيري شد. اين مسير عقلاني براي اينكه ثمرات واقعي خود را به بار بياورد، نياز به تداوم و تثبيت دارد و البته در همين چهار سال هم آمار و ارقام بيانگر رشد همه شاخص‌هاي اقتصادي و فرهنگي و... است. در دوراني كه روزانه و مستمر بر طبل «عزت و غرور ملت ايران» كوبيده مي‌شد، مجبور بوديم نفت و كالاهاي اساسي خود را در كشتي‌هايي با پرچم كشورهايي چون جزاير مالديو و گواتمالا و... صادر كنيم و در ازاي نفت خام، كالاهاي غير قابل استفاده و مازاد كشورهايي چون هند و چين را دريافت كنيم كه خود اين مساله منجر به ورشكستگي جمعيت بزرگي از توليدگران ريز و درشت و كارگاه‌هاي كوچك و بزرگ در داخل كشور و بيكاري ميليون‌ها جوان شد. بانيان اين حوادث اكنون طلبكارانه از شكست غرور ايران به خاطر برجام ! حرف مي‌زنند و فراموش كرده‌اند كه به جزاير كومور پول پرداخت مي‌كردند تا در منازعات بين‌المللي تنها نمانند!
اما در ارتباط با فرهنگيان و نگاه دولت آقاي روحاني به آنها بايد بگويم، اين دولت با وجود اقتصاد ويراني كه به ارث برد و با وجود تداوم تحريم‌ها در سال‌هاي ابتدايي آن و نيز با وجود كاهش بي‌سابقه قيمت نفت، باز هم فرهنگيان را فراموش نكرد و حتي برخي سال‌ها كه بودجه دولت نسبت به سال قبل كاهش داشت، دولت بودجه آموزش و پرورش را افزايش چشمگير مي‌داد كه در آمار و ارقام قابل استناد است. مدعياني كه با وجود نفت ۱۵۰ دلاري هيچ كاري براي فرهنگيان نكردند و تنها يادگار آنان در آموزش و پرورش، قلع و قمع نيروهاي اصلاح‌طلب و سركوب و تعليق معلمان منتقد بوده، اين روزها پرچم دفاع از فرهنگيان به دست گرفته‌اند!فرهنگيان بايد نشان دهند كه بلوغ سياسي و قدرت تحليل در آنها به اندازه‌اي هست كه فريب پوپوليست‌ها را نخورند و اسير وعده‌هاي غير علمي و خانمان سوز نشوند. معلمان مي‌دانند كه اگر اقتصاد كشور از بيخ و بن ويران شود، با پرداخت ۴۵ هزار تومان يارانه نمي‌توان رفاه و قدرت خريد و خوشبختي را به مردم ارايه داد. بدون شك در برهه‌هايي چون انتخابات نيز، فرهنگيان در قالب شبكه‌اي گسترده كه اكثر خانواده‌هاي ايراني را تحت پوشش دارد، اجازه جولان دادن به دشمنان حقوق مردم و كاسبان راي را نخواهند داد و براي مردم تشريح و تبيين خواهند كرد كه چه افراد و افكاري آب را از سرچشمه بسته‌اند و با نابودي اقتصاد كشور و تعطيلي روابط تجاري با دنيا سفره‌هاي مردم را خالي كرده‌اند و حال با ادعاي مبارزه با ناكارآمدي دولت روحاني و ايجاد اشتغال و رفاه! وارد ميدان انتخابات شده‌‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون