• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3809 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

حمايت تشكل‌هاي صنفي و سياسي فرهنگيان از روحاني

انجمن اسلامي معلمان ايران، مجمع فرهنگيان ايران اسلامي، سازمان معلمان ايران، كانون مدرسين دانشگاه فرهنگيان، شاخه فرهنگيان حزب اعتدال و توسعه، شاخه فرهنگيان حزب نداي ايرانيان و كانون فرهنگيان حزب كارگزاران سازندگي از جمله تشكل‌هاي صنفي و سياسي هستند كه تاكنون با صدور بيانيه مشترك از حسن روحاني حمايت كرده‌اند. در بيانيه مشترك اين تشكل‌ها آمده است: آموزش‌ و پرورش را همگان محور توسعه مي‌دانند. در اين جهت نقش و جايگاه معلمان اساسي و حياتي است. نقش موثر آنان در پيروزي انقلاب اسلامي، هشت سال دفاع مقدس و حوادث قبل و بعد از آن به علاوه رسالت معلمي، موجب برجسته شدن هرچه بيشتر تاثير مثبت معلمان و فرهنگيان در تحولات اجتماعي، سياسي و فرهنگي كشور
 شده است.
 در بند هشتم اصل سوم قانون اساسي دولت متعهد شده است زمينه مشاركت عموم مردم را در اداره كشور فراهم كند و در اصول ۶ و ۷ و ۵۶ بر حق تعيين سرنوشت مردم توسط خود آنان و اداره امور كشور از طريق برگزاري انتخابات به صورت مستقيم تصريح شده است. انتخابات رياست‌جمهوري از مهم‌ترين انتخابات‌ كشور است. با راي مستقيم مردم رييس‌جمهور براي مدت ۴ سال انتخاب خواهد شد.
اينك در آستانه برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري هستيم. دولت كنوني وارث مشكلات فراوان به جامانده ناشي از تخريب بنيان‌هاي جامعه بوده است و با تمام مضايق و موانع موجود توفيقات خوبي را در اجراي تعهدات خود در مقابل مردم به دست آورده است. موفقيت‌هاي دولت در دو حوزه خارجي و داخلي، با وجود موانع و مشكلات موجود قابل قبول و قابل دفاع است.
 آموزش و پرورش همچنان از بيماري كهنه بي‌توجهي رنج مي‌برد. اگرچه دولت تلاش‌هايي را در جهت رفع برخي مشكلات داشته است، ليكن مشكلات اساسي آن همچنان باقي است. از دولت آينده انتظار مي‌رود، چهار اقدام زير را به‌عنوان اولويت‌هاي خود در حوزه آموزش‌ و پرورش مورد توجه قرار دهد.
1-‌ اصلاح ساختار آموزش و پرورش باهدف به روز كردن آموزش و پرورش، با استفاده ازتجربه كشورهاي موفق، صاحب‌نظران و معلمان
2-‌ رفع تبعيض و نابرابري بين دريافتي‌هاي معلمان به ويژه بازنشستگان با ساير كاركنان دولت
3-‌ حمايت جدي و عملي از فعاليت تشكل‌هاي صنفي معلمي
۴- تصويب طرح سازمان نظام معلمي
در پايان بار ديگر اعلام مي‌كنيم، براي ادامه راهي كه دولت آن را شروع كرده است. براي جلوگيري از بازگشت دوران تلخ گذشته، براي احياي ارزش‌هاي انساني، براي استمرار تلاش‌هاي دولت، براي آينده ملت و فرزندان آن و براي عزت و عظمت كشور و ملت، تشكل‌هاي سياسي و صنفي معلمان كشور همراه با ملت بزرگ ايران در روز ۲۹ ارديبهشت در پاي صندوق‌هاي راي حاضر و با تجديد بيعت به تمديددوره رياست‌جمهوري آقاي دكترروحاني راي خواهيم داد. و اميد داريم، ايشان نيز به تعهدات متقابل خويش درمقابل ملت و فرهنگيان وفادار باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون