• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3818 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

افزايش نرخ اونس و بي‌تاثيري بر بازار داخلي

بازار طلا در دومين ماه سال با نوسانات و تحولاتي همراه بود به‌طوري كه هر گرم طلاي ۱۸ عيار ۵۰۰۰ تومان، مثقال طلا ۲۰ هزار تومان و اونس طلا در بازار جهاني ۶۸ دلار نوسان قيمت داشت. انواع طلا در بازار داخلي در دومين ماه سال جاري با نوسانات نسبي همراه بود. طلاي ۱۸ عيار و مثقال طلا در ابتداي ارديبهشت ماه در شيب افزايشي قرار گرفت، پس از آن در ميانه‌هاي ماه نرخ طلا در جهت نزولي حركت كرد و سپس در اواخر ماه بار ديگر سمت و سوي افزايشي به خود گرفت. همين وضعيت به‌طور نسبي براي اونس طلا در بازار جهاني نيز حاكم بود. در ميان انواع طلا هر گرم طلاي ۱۸ عيار در ارديبهشت ماه، بين ۱۱۳ هزار تومان تا ۱۱۸ هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع در اين ماه ۵۰۰۰ تومان نوسان داشته باشد. هر گرم طلاي ۱۸ عيار در بازار داخلي در نخستين روزهاي ارديبهشت ماه با نرخ ۱۱۸ هزار تومان روند خود را آغاز كرد. سپس در روزهاي بعد و تا دهمين روز ماه نرخ طلا به حدود ۱۱۷ هزار تومان رسيد. در ادامه ماه روند نزولي طلاي ۱۸ عيار ادامه داشت و ابتدا به ۱۱۴ هزار تومان و سپس در دهه پاياني ماه به حدود ۱۱۳ هزار تومان كاهش يافت. اما در آخرين روزهاي ماه با شيبي ملايم نرخ اين نوع طلا مجددا افزايشي شد و در آخرين روز ماه به ۱۱۵ هزار تومان رسيد. همين وضعيت تا حدود زيادي براي مثقال طلا در ارديبهشت ماه وجود داشت. هر مثقال طلا در اين ماه بين ۴۹۰ هزار تومان تا ۵۱۱ هزار تومان در نوسان بود. مثقال طلا در ابتداي ماه روند خود را با نرخ ۵۱۱ هزار تومان آغاز كرد. سپس در روزهاي بعد قيمت طلا به ۵۰۷ هزار تومان رسيد و در ادامه و در نيمه ماه به ۵۰۳ هزار تومان كاهش يافت.
سپس در ۱۶ ارديبهشت نرخ مثقال طلا به ۴۹۰ هزار تومان رسيد كه پايين‌ترين نرخ براي اين طلا در ارديبهشت ماه بود. در اواخر ماه بار ديگر نرخ مثقال طلا سمت و سوي افزايشي پيدا كرد و به ۴۹۸ هزار تومان رسيد تا در مجموع هر مثقال طلا حدود ۲۰ هزار تومان در دومين ماه سال نوسان قيمت داشته باشد. اونس جهاني طلا براي معاملات در بازارهاي جهاني در ابتداي ارديبهشت حدود ۱۲۸۵ دلار عرضه ‌شد. سپس در روزهاي بعد با روند كاهشي به ۱۲۵۸ دلار و ۱۲۴۶ دلار رسيد. در ميانه‌هاي ماه اين شيب كاهشي تندتر شد و به ۱۲۲۸ دلار و بعد هم ۱۲۱۷ دلار كه پايين‌ترين قيمت اونس در ارديبهشت بود داد و ستد شد. در ۱۰ روز پاياني ماه بار ديگر شيب قيمت اونس طلا افزايشي شد و ابتدا به ۱۲۳۸ تومان و در آخرين روز ماه به ۱۲۵۶ تومان رسيد و در مجموع اونس جهاني در اين بازه زماني حدود ۶۸ دلار نوسان قيمت پيدا كرد.
اما قيمت‌ها در هفته‌هاي اخير در بازار جهاني نشان مي‌دهد كه در دو هفته قبل قيمت جهاني طلا روند كاهشي پيدا كرده بود اما در هفته‌اي كه گذشت برخي تحولات سياسي در عرصه بين‌الملل و همچنين تحول در برخي شاخص‌هاي اقتصادي باعث شد كه مجددا قيمت جهاني طلا به سمت افزايش حركت كند و در اين مدت به‌طور متوسط طلا ۱۰ دلار افزايش قيمت داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون