• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3818 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

عددنوشت


سرمايه براي مقابله با افت فشار پارس جنوبي
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس با اشاره به اتمام طراحي مقابله با افت فشار در پارس جنوبي گفت: پيش‌بيني ما براي اجراي پروژه مقابله با افت فشار در پارس جنوبي ۲۰ تا ۲۵ ميليارد دلار است. محمد مشكين فام، با بيان اينكه طراحي مقابله با افت فشار در پارس جنوبي مراحل آخر را طي مي‌كند و در مرحله جمع‌بندي قرار دارد، اظهار كرد: در اين طراحي به نتايج خوبي رسيده‌ايم. افت فشار يك مساله طبيعي است و در حال حاضر يك مشاور بين‌المللي از كشور فرانسه كه قبلا هم در پارس جنوبي فعاليت داشته در اين زمينه با ما فعاليت مي‌كند. در اين طراحي پنج گزينه مطرح است كه بهترين گزينه را انتخاب خواهيم كرد. در اين گزينه‌ها چيدمان‌هاي مختلف از نظر تعدادجانمايي، ظرفيت و... در سكوها مطرح است. مديرعامل شركت نفت و گاز پارس به اين سوال كه سرمايه مورد نياز براي پروژه مقابله با افت فشار در پارس جنوبي چقدر است، پاسخ داد: بستگي دارد كدام گزينه براي مقابله با افت فشار انتخاب شود، اما بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده به طور كلي پروژه مقابله با افت فشار در پارس جنوبي ۲۰ تا ۲۵ ميليارد دلار سرمايه نياز دارد كه هنوز منابع جذب اين سرمايه مشخص نيست.

جذب متقاضي واحدهاي پرند
بالغ بر ۷۵۰۰ واحد مسكن مهر شهر جديد پرند فاقد تقاضا بود كه در هفته‌هاي اخير براي ۱۵۰۰ واحد متقاضي جذب شده است. مسكن مهر پرند داراي حدود ۹۵ هزار واحد است كه از اين تعداد ۷۱ هزار واحد افتتاح شده، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در حال تكميل است و ۶۰۰۰ واحد متقاضي ندارد كه از پيشرفت حدود ۴۰ درصد برخوردارند. تا پيش از اين، تعداد واحدهاي فاقد تقاضا ۷۵۰۰ واحد بود. مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند در جريان افتتاح ۱۱۲۰ واحد كه در روزهاي اخير انجام شد، گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسكن مهر داراي متقاضي موثر تا پايان شهريور امسال تكميل مي‌شود. به پيمانكاران دستور داديم تلاش كنند مسكن مهر را قبل از آغاز سال تحصيلي جديد در اختيار متقاضيان قرار دهيم. علي‌اكبر طاهري درباره خدمات اين واحدهاي مسكن مهر نيز بيان كرد: تكميل واحدهاي مسكن مهر پرند نيازمند همكاري ارگان‌هاي خدمات‌رسان است و براي ايجاد امنيت و رفاه نيازمند همكاري كلانتري، وزارت بهداشت و وزارت نيرو براي تامين آب و برق هستيم. وي افزود: پروژه‌هاي باقي مانده بيش از ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارند كه مشكل اصلي اين واحدها، آب و برق است. گاز متقاضيان مسكن مهر نيز يك هفته بعد از سكونت وصل خواهد شد. طاهري با بيان اينكه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته آمادگي داريم تا هرماه شاهد افتتاح‌هاي جديد باشيم، گفت: همچنين اين آمادگي نيز وجود دارد تا واحدهاي فاقد متقاضي به افرادي كه متقاضي بودند اما اكنون واحدي ندارند، تحويل دهيم.


خريد تضميني برگ سبز چاي
رييس سازمان چاي كشور گفت: تا امروز ۴۳ هزار تن برگ سبز چاي به ارزش ۱۰۲ ميليارد تومان از چايكاران خريداري شده كه نيمي از مطالبات كشاورزان تسويه شده است. محمد ولي روزبهان به آخرين وضعيت خريد تضميني برگ سبز چاي از چايكاران اشاره كرد و گفت: تا به امروز 43 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش 102 ميليارد تومان از چايكاران به صورت تضميني خريداري شده است. وي به رونق چاي ايراني در بازار هم اشاره كرد و گفت: همين مساله سبب شده تا گردش مالي كارخانجات چاي بهبود يابد و بتوانند مطالبات چايكاران را به موقع تسويه كنند كه اين امر طي چند سال اخير بي‌سابقه بوده است. رييس سازمان چاي كشور گفت: تاكنون 45 درصد بهاي خريد تضميني چاي به حساب كشاورزان واريز شده و 15 كارخانه چاي نيز معوقات خود را تا 31 ارديبهشت با چايكاران تسويه كردند. روزبهان همچنين از حمايت دولت براي رونق در صنعت چاي كشور خبر داد و گفت: طي 2 ماه اخير دولت 50 ميليارد تومان پول براي خريد تضميني برگ سبز چاي در اختيار قرار داده تا بتوانيم مطالبات را به موقع تسويه كنيم. برداشت برگ سبز چاي از 12 ارديبهشت آغاز شده است. به نظر مي‌رسد، صنعت چاي طي 10 سال اخير و سپري شدن دوران ركود بسيار در صنعت چاي و واردات بي‌رويه اين محصول به نظر مي‌رسد كه در راستاي حمايت از توليد داخل و اقتصاد مقاومتي، جان تازه‌اي در داخل كشور گرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون