• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3844 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير

بي‌تدبيري فدراسيون وزنه‌برداري

كوروش باقري سرمربي اسبق تيم ملي وزنه‌برداري

1- انوشيرواني بيش از يك سال در تيم ملي فعاليت داشت و به همين دليل با توجه به در پيش بودن مسابقات جهاني، منطق حكم مي‌كرد كه او در اين مسووليت باقي مي‌ماند اما در مجموع براي محسن بيرانوند به عنوان سرمربي موقت تيم ملي نيز آرزوي موفقيت دارم. توجه فدراسيون روي سرمايه‌هاي قبلي چون كيانوش رستمي، بهداد سليمي، سهراب مرادي و ساير ملي‌پوشان بوده و پشتوانه‌سازي خوبي براي تيم ملي بزرگسالان انجام نشده و تنها به دنبال اين هستند كه اين سرمايه‌ها مدال كسب كنند و كارنامه قابل دفاعي داشته باشند.
2-  حدود دو سال پيش با آمدن علي مرادي، تعداد زيادي در فدراسيون و در سمت‌هاي مختلف مشغول به كار شدند اما امروز مي‌بينيم كه همين افراد بعد از گذشت اين مدت متوجه شدند كه فدراسيون در بسياري از زمينه‌ها قابل اعتماد نيست و در نهايت دود آن به چشم رشته وزنه‌برداري مي‌رود و ما فقط مي‌توانيم آرزو كنيم روزهاي بهتري را ببينيم.
3-  نگراني اصلي من سه سال آينده وزنه‌برداري است كه با كنار رفتن وزنه برداراني چون كيانوش رستمي، سهراب مرادي، بهداد سليمي و ساير ورزشكاران شاخص اين رشته، چه كسي مي‌تواند در رقابت‌هاي جهاني و المپيك مدال بگيرد؟ اتفاقات اخير نشان مي‌دهد كه وزنه‌برداري اولويت اصلي نيست و فلسفه وجودي فدراسيون گم شده است و به دنبال تبليغات و منافع شخصي هستند و افراد را به دليل آنكه دوست ما هستند و تخصصي ندارند، دور خودمان جمع مي‌كنيم.
4-  موضوع رستمي استثنا و بنا به دلايلي پيچيده شده، چرا كه با وجود انجام تمرينات انفرادي توانسته قهرمان المپيك شود و اگر من نيز سرمربي تيم ملي بودم هرچند با اصول اوليه مربيگري منافات دارد اما براي اين ورزشكار كشورمان استثنا قايل مي‌شدم. تيم ملي اكنون نفراتي چون كيانوش رستمي، بهداد سليمي، سهراب مرادي، سعيد محمدپور، سعيد علي حسيني و محمدرضا براري را دارد كه تجربيات خوبي را به دست آورده‌اند و هر كسي كه سرمربي تيم ملي شود در كوتاه‌مدت نمي‌تواند روي آنها تاثيرگذار شود و تنها كوچينگ حين مسابقات مهم است كه بايد مراقب اين موضوع بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون