• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3844 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير

دستاوردهاي حضور در جام‌جهاني فوتبال

محمود بياتي سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران

1- بزرگ‌ترين دستاورد صعود ايران به جام جهاني خوشحالي مردم است. ايرانيان همواره با موفقيت‌هاي فوتبال شاد شده‌اند و از ناكامي‌هاي آن نيز ناراحت. اين سرمايه بزرگي براي فوتبال است كه بايد آن را قدر دانست. هر زماني كه در فوتبال ايران ميان باشگاه‌ها، فدراسيون، داوران، هواداران و رسانه‌ها اتحاد وجود داشته، موفق شده‌ايم. هر زماني كه اين مجموعه‌ها با هم در اختلاف بودند، به حاشيه رفتيم و هيچ چيزي به دست نياورديم. اكنون در فوتبال ايران اين اتحاد و همدلي وجود دارد و بايد قدر آن را دانست و براي توسعه آن نيز تلاش كرد.
2- فوتبال ايران در دوره‌هاي گذشته آماتوري بوده، اما امروز از حالت آماتوري خارج و بسيار متحول شده است. البته بايد توجه داشت كه ورزش فوتبال امروز در دنيا نيز بسيار پيچيده و علمي شده است و ما نيز بايد از علم روز دنيا در حوزه فوتبال بهره مند شويم تا روند رو به رشد خود را طي كنيم. فوتبال امروز نياز به برنامه‌ريزي گسترده دارد. در حالي كه در گذشته حداقل در فوتبال ايران اين گونه نبود و بازيكنان در اوقات فراغت خود فوتبال بازي مي‌كردند و خود را آماده مسابقه مي‌كردند.
3-  امروزه اين مباحث در فوتبال دنيا و ايران غيرقابل باور است و نبايد توقع داشت بدون برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري در فوتبال به موفقيت رسيد. از ديگر تحولات بسيار جدي در فوتبال ايران و دنيا ورود پول و سرمايه به اين رشته است. در دوره‌اي در فوتبال ايران، فوتباليست‌ها از روي علاقه و عشق بازي مي‌كردند و پول و مسائل مادي در درجه چندم بود، اما امروز پول و سرمايه انگيزه اصلي در ورود استعدادها به فوتبال شده است.
4-  تفاوت قايل شدن ميان مربيان ايراني و خارجي تنها موضوعي است كه در طول زمان در فوتبال ايران تغييري نكرده است. امروز اگر مربيان ايراني بزرگ‌ترين اقدام را هم صورت دهند، به اندازه عملكرد خوب بازيكنان تيم ملي در جام جهاني مقابل آرژانتين مورد تقدير قرار نمي‌گيرند. كيفيت ليگ برتر فوتبال ايران بسيار بالا است، البته برخي كمبود‌ها در مسابقات ليگ طبيعي است و اين موضوع در همه دنيا نيز وجود دارد. به اعتقاد من فدراسيون فوتبال بسيار موفق عمل كرده است. عملكرد تيم‌هاي ملي در رده‌هاي سني مختلف و عملكرد موفق نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا مي‌تواند نشان از عملكرد موفق فدراسيون فوتبال باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون