• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

نظر كاربران درباره جشنواره فيلم فجر چيست؟

به هنرمندان آزادي بيشتري دهيد

  سهيل سراييان/  نزديك به يك هفته از آغاز جشنواره فيلم فجر مي‌گذرد و كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در اين مدت بيشتر از دوره‌هاي گذشته سعي مي‌كنند تا از طريق شبكه‌هاي اجتماعي نظرات خودشان را با يكديگر به اشتراك بگذارند. كاربران در توييتر و ساير شبكه‌هاي اجتماعي با گذاشتن هشتگ‌هاي مختلفي با نام فيلم‌ها و كارگردان‌ها درباره آنها مي‌نويسند. از سويي ديگر كاربران با گذاشتن هشتگي به نام فيلم فجر درباره كليات جشنواره نظرات جالبي را نوشته‌اند. عده‌اي از كاربران معتقدند كه جشنواره امسال در مقايسه با سال‌هاي گذشته به اين دليل كه جوان‌هاي بيشتري در قامت تهيه‌كننده و كارگردان به سينما آمده‌اند براي مخاطبان فضاي غيرقابل پيش‌بيني را به وجود آورده است كه آنها نمي‌دانند با چه فيلم‌هايي طرف مي‌شوند و خود اين مساله باعث به وجود آمدن جذابيت‌هاي زيادي براي جشنواره امسال شده است. اين در حالي است كه عده ديگري از كاربران در جشنواره امسال جاي خالي برخي از كارگردان‌هاي مشهور سينما را يكي از بزرگ‌ترين مشكلات اين جشنواره نام برده‌اند. اين دسته از كاربران معتقد بودند كه حتي وقتي برخي چهره‌هاي مشهور سينما فيلم‌هاي ضعيف مي‌سازند اما در جشنواره حضور دارند باعث به رسميت بخشيدن به آن جشنواره مي‌شوند و جوان‌ها براي به دست آوردن جايزه‌ها تلاش بيشتري از خودشان نشان مي‌دهند و از قرار گرفتن كنار اين اساتيد احساس افتخار خواهند كرد. همچنين كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به سياست‌هاي وزارت ارشاد انتقادهايي را هم وارد كرده‌اند كه به خاطر برخي فشارها به اين وزارتخانه آنها به چند فيلم اجازه حضور در جشنواره ندادند و فيلم‌هاي جشنواره فقط تا امروز مجوز پخش در جشنواره را به دست آوردند و دوباره پس از اين فستيوال بايد براي گرفتن مجوز پخش تلاش كنند. كاربران معتقدند كه با آزاد گذاشتن كارگردان‌ها و نويسنده‌ها و به صورت كلي هنرمندان مي‌توان كمك بيشتري به مردم براي توسعه هنر و فرهنگ در كشور كرد و هرچه محدوديت‌ها براي هنرمندان بيشتر شود مردم از فرهنگ و هنر بهره كمتري مي‌برند. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي برگزاري جشنواره‌هاي مختلف را در كشور بسيار مهم تلقي كردند و اكثر در هشتگ‌هايي كه گذاشته‌اند به اين نكته اشاره كردند كه اگر هنرمندان و مردم با آثار خارجي‌ها در كشورشان آشنا شوند، مي‌توانند نگاه تازه‌اي به هنر در كشور داشته باشند و اين كمك بيشتري به هنر مي‌كند. به نظر مي‌رسد تا پايان جشنواره فيلم فجر اين هشتگ‌ها و نظرات مردم در شبكه‌هاي اجتماعي ادامه پيدا خواهد كرد و مسوولان مي‌توانند با رصد اين مطالب به راحتي به نظرات مردم دسترسي پيدا كنند و آنها را اجرايي كنند.

كامنت‌هاي منتخب

  عليرضا: ما جوانان و هنرمندان بسياري داريم كه مي‌توانند در اندازه‌هاي بين‌المللي براي ما و كشورمان افتخارآفريني كنند اما فرآيند‌هاي پيچيده مجوز و... باعث مي‌شود تا آنها كمتر انگيزه كار كردن پيدا كنند و به همين خاطر ما هر سال با آثار زيادي كه نمره خوب بگيرند مواجه نمي‌شويم .
 مونا: اگر سينماگران قديمي و مشهور هم در جشنواره شركت مي‌كردند قطعا رقابت بهتري ميان آنها و جوانان صورت مي‌گرفت كه كمك زيادي به پيشرفت جوانان مي‌كرد.
 اشكان: بايد در كنار جشنواره‌هايي كه خودمان برگزار مي‌كنيم، هنرمندان خارجي را هم به كشور بياوريم تا آنها هم به هنرمندان ما كمك كنند. اين گونه مي‌توانيم با تمام دنيا ارتباط فرهنگي مي‌توانيم داشته باشيم و خودمان هم پيشرفت مي‌كنيم.
 نيلوفر: جشنواره امسال را جوانان مي‌چرخانند و اين بسيار براي همه جذاب است زيرا باعث شده تا آثاري خاص را ببينيم كه شايد چند سالي بود در سينما ساخته نشده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون