• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

داعش توانايي خودش را از دست داده

شكست داعش در شهر كردنشين كوباني در شمال سوريه و ديگر ضربات وارد شده بر اين گروه ستيزه‌جو در سوريه نشان مي‌دهد داعش تحت فشار شديد است اما تا فروپاشي كامل در اين كشور فاصله زيادي دارد.
علاوه بر اين، داعش برخي مناطق تحت كنترل خود را به دولت سوريه و نيروهاي كرد سوريه واگذار كرده است. با اين حال تا تغيير كامل روند جنگ عليه داعش در سوريه راه زيادي پيش رو است زيرا اين گروه ستيزه‌جو در سوريه در مقايسه با عراق با فشار كمتري روبه‌رو است.
 داعش همچنان بخش‌هاي زيادي از استان رقه و ديگر نقاط در مرز عراق را در اختيار دارد.  سرهنگ توماس گيلران (Thomas Gilleran)، افسر امريكايي كه در ائتلاف تحت فرماندهي امريكا عليه داعش مشاركت دارد، گفت: داعش در كوباني بهاي بسيار سنگيني پرداخت.
وي در مصاحبه با رويترز افزود: در بسياري ديگر از مناطق سوريه نيز داعش با مقاومت نيروهاي مخالف روبه‌رو است. همچنين مناطقي نيز وجود دارد كه با فشار شديد نيروهاي رژيم سوريه، عناصر كرد و ديگر گروه‌هاي مخالف در داخل سوريه روبه‌رو است. از سوي ديگر كاهش شديد بهاي نفت در سطح جهان باعث شده است داعش با فشاري ديگر براي تامين مالي خود روبه‌رو شود زيرا بخش مهمي از درآمد داعش از طريق فروش غيرقانوني نفت تامين مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون