• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3848 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۷ تير

عددنوشت

 ايجاد شغل صنعتي
علي يزداني، مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در مراسمي كه به مناسبت گراميداشت روز صنعت و معدن در كرمانشاه برگزار شد، اعلام كرد: در چارچوب اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي طي سال جاري بايد 130 هزار شغل ايجاد كنيم. طي 9 ماه گذشته از 430شهرك و ناحيه صنعتي كشور بازديد داشته و از نزديك در جريان مشكلات و مسائل آنها قرار گرفته‌ايم و اكثر مشكلات آنها در حوزه‌هاي نظام بانكي، مالياتي، مسائل و مشكلات حوزه بازار و سرمايه‌گذاري است. وي با اشاره به اجراي سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري و مصوبات دولت تدبير و اميد تشريح كرد: در سال گذشته ميزان 4000 ميليارد ريال جريمه مشمول صنعتگران شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور بود كه در راستاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي 90 درصد آن مشمول تخفيف و بخشودگي قرار گرفت و همچنين در 80 درصد شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور هيچ‌گونه افزايش قيمتي در بخش حق انتفاع نداشته‌ايم.

كاهش تعرفه اينترنت سايت‌ها

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از كاهش 50 درصدي تعرفه اينترنت تمامي سايت‌هايي كه سرور داخلي دارند تا دو هفته آينده خبر داد. محمود واعظي با اشاره به كاهش 50 درصدي تعرفه اينترنت سايت‌هاي داخلي، اظهار كرد: با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات در مرحله اول 100 سايت، سپس 250 سايت و در حال حاضر 510 سايت برتر داخلي از تعرفه 50 درصدي نسبت به تعرفه بين‌الملل استفاده كردند. همچنين تا دو هفته آينده تمامي سايت‌هايي كه از سرورهاي داخلي استفاده مي‌كنند از كاهش 50 درصدي تعرفه اينترنت بهره مند خواهند شد و اين موضوع در مراسم راه‌اندازي فاز سوم شبكه ملي اطلاعات اعلام مي‌شود. واعظي اظهار كرد: ما قصد داريم حجم فروشي را در اف‌سي‌پي‌ها و ارايه‌دهندگان اينترنت حذف كنيم، بنابراين به جاي اينكه عملا به مشتركان حجم بفروشيم، براساس سرعت، ترافيك نامحدود به آنها ارايه دهيم. اين كار توسط بعضي شركت‌ها آغاز شده و ما قصد داريم در برنامه بعدي خود اين كار را عملي كنيم كه در آن صورت براي بازي‌ها و همچنين فعاليت‌هاي زنده تحولي ايجاد مي‌شود.

پيش‌بيني ايجاد شغل در فرش
مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي فرش دستباف كشور از طرح ايجاد ۲۰ هزار شغل در صنعت فرش دستباف طي سال جاري خبر داد. عبدالله بهرامي، درباره جزييات اين طرح اظهار كرد: اين طرح با هدف كاهش بيكاري، تحقق برنامه‌هاي اشتغالزاي دولت و رونق صنعت فرش به وزارت كار ارايه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. به موجب اين طرح امسال براي ۲۰ هزار نفر در بخش فرش دستباف، فرصت شغلي پيش‌بيني شده كه در فاز اول براي هزار نفر اشتغالزايي شده و به دنبال تامين زيرساخت‌هاي لازم بازاريابي و فروش، براي تعداد بيشتري اشتغالزايي خواهد شد. بهرامي ايجاد اشتغال براي فارغ‌التحصيلان رشته فرش و بيمه شاغلان و بافندگان را از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين طرح برشمرد و درباره تامين اعتبار اجراي طرح، گفت: با همراهي وزارت تعاون و حمايت صندوق كارآفريني اميد، صندوق توسعه ملي و مركز ملي فرش، منابع لازم در قالب تسهيلات ارزان و كم‌بهره قابل تامين است.

ركورد ريل‌گذاري كشور
معان وزير راه و شهرسازي با اشاره به تاكيد دولت يازدهم بر تكميل شبكه ريلي كشور، اعلام كرد: در سه ماه ابتدايي سال جاري 241 كيلومتر ريل‌گذاري جديد انجام و با اين اقدام ركورد ريل‌گذاري در كشور شكسته شد. خيراله خادمي اظهار كرد: در ادامه حركت به سمت توسعه شبكه ريلي كشور، هم‌اكنون 3438 كيلومتر راه آهن، در دست ساخت و 4916 كيلومتر، در دست مطالعه قرار دارد كه از اين ميان تكميل كريدورهاي ترانزيتي و اتصال مراكز استان‌هاي استراتژيك كشور به شبكه ريلي به عنوان برنامه اجرايي چهارساله دولت در اولويت قرار گرفته است. به منظور تكميل شبكه ريلي حدود 80 هزار ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است و از اين رو با توجه به كمبود منابع اعتباري در كشور اولويت‌بندي در اجراي پروژه‌ها در دستور كار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون