• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3853 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

سامانه ماليات مسكن تابستان امسال راه مي‌افتد

سامانه «املاك و اسكان» كه عمده فعاليت آن اجراي قانون ماليات‌هاي مستقيم در بخش مسكن خواهد بود، بنا به گفته مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن، تابستان سال جاري راه‌اندازي مي‌شود. ايسنا در گزارشي نوشت، بحث ايجاد سامانه‌اي براي اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي با هدف ورود آنها به بازار مصرف، از سال ۱۳۹۴ همزمان با طرح قانون ماليات‌هاي مستقيم در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت.
 اين وزارتخانه نيز كارهاي اجرايي آن را به يك شركت انفورماتيك واگذار كرده كه قرار است تابستان سال جاري راه‌اندازي شود و تا پايان سال ۱۳۹۶ تكميل مي‌شود. مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن در مورد آخرين وضعيت سامانه املاك و اسكان كشور گفت: وظيفه ايجاد سامانه املاك و اسكان براساس ماده ۱۶۹ مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم، برعهده وزارت راه و شهرسازي گذاشته شده است. علي چگني ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي از زمان ابلاغ قانون، فعاليت‌ خود را آغاز كرد و اقلام اطلاعاتي و شاخص‌هاي آماري مورد نياز را مورد بررسي قرار داد.
در همين راستا، جلسات متعددي با دستگاه‌هاي مختلف كشور اعم از درون و بيرون دولت تشكيل شد و همچنين با سازمان‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي، هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمد. وي اظهار كرد: يك شركت فعال در زمينه انفورماتيك انجام سيستم نرم‌افزاري فوق را با نظارت وزارت راه و شهرسازي در دست دارد؛ اين سامانه به صورت مقدماتي در اين ماه اجرايي مي‌شود و برنامه تكميلي سامانه نيز در دست اجرا است، تا به تدريج اطلاعات موجود در كشور به سامانه املاك متصل شده و سامانه به طور كامل راه‌اندازي شود. مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن در خصوص زمان تقريبي راه‌اندازي كامل اين سامانه گفت: برآورد دقيقي نمي‌توان ارايه كرد. اما پيش‌بيني مي‌شود دوره تكميلي سامانه املاك يك سال به طول بينجامد.
 به گفته چگني، استفاده و بهره‌برداري از اين سامانه از تابستان سال جاري شروع خواهد شد و ما آن را به صورت آنلاين در اختيار سازمان امور مالياتي و وزارت اقتصاد و دارايي قرار مي‌دهيم تا بتوانند از آن در اجراي قانون ماليات‌هاي مستقيم بهره گيرند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون