• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

وقتي دستگاه‌هاي دولتي همراهي نمي‌كنند

طبق قانون برنامه ششم توسعه دستگاه‌ها بايد استعلامات سرويس‌هاي خود را الكترونيكي و صرفا از بستر مركز ملي تبادل اطلاعات، تبادل كنند اما بنا به گفته معاون دولت الكترونيك سازمان فناوري اطلاعات، ممكن است از ۱۰۸ دستگاه موجود، برخي سرويس‌هاي خود را در بستر GSB قرار نداده باشند، بنابراين امكان تبادل آنها از اين بستر وجود ندارد. وقتي سرويس آنها روي اين بستر قرار بگيرد، كيفيت سرويس مشخص و تضمين مي‌شود كه اين سرويس به مصرف‌كننده آن كه يك دستگاه ديگر است، برسد.
فاز اول دولت الكترونيك با فراز و نشيب‌ها و انتقاداتي كه به روند آن وارد بود، روز سه‌شنبه افتتاح مي‌شود و افتتاح دولت همراه نيز با تصميمات اتخاذ شده در همين زمان اتفاق خواهد افتاد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره اين تصميم گفته است: ابتدا مي‌خواستيم دولت الكترونيك را به صورت مجزا افتتاح كنيم و با تاخير چندماهه دولت همراه نيز تكميل و افتتاح شود، اما از آنجاكه امروز با تغيير شيوه زندگي، مردم مي‌خواهند بدون مراجعه به مكان و زمان مشخصي در هر جايي امور خود را انجام دهند، تصميم گرفتيم با انجام كارها و هماهنگي‌هاي فشرده و شبانه‌روز زيرساخت دولت همراه را نيز به افتتاح برسانيم چراكه به نفع مردم است كه ارايه خدمات در بستر قابل دسترسي تلفن همراه در سراسر كشور نيز باشد.
رضا باقري اصل معاون دولت الكترونيك سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به علت به تعويق افتادن فاز اول دولت الكترونيك گفت: در جلسه‌ اخير با حضور وزير ارتباطات و نمايندگان دستگاه‌ها، رايزني و نهايي كردن فهرست سرويس‌هايي كه حاضر شده مهيا و مقرر شد، سه‌شنبه
(۱۰ مرداد) سرويس‌ها افتتاح شود. در فاز اول دولت الكترونيك، همه سرويس‌ها و زيرساخت‌هايي كه در اين دولت فراهم شده، اطلاع‌رساني مي‌شود و در نهايت مردم مي‌توانند به صورت شفاف نگاهي نسبت به امكاناتي كه در فاز اول براي‌شان فراهم شده داشته باشند.
همان طور كه وزير ارتباطات روند دولت الكترونيك را مشابه شبكه ملي اطلاعات دانسته بود، باقري اصل نيز درباره فاز اول دولت الكترونيك گفت: زيرساخت‌هاي فاز يك دولت الكترونيك مانند فاز يك شبكه ملي اطلاعات انجام شده و به حدي از بلوغ رسيده كه دستگاه‌ها متصل شود و سرويس‌هاي خود را بياورند. فاز دو نيز تكميل سرويس‌هاست كه البته هنوز زمان آن تصميم‌گيري نشده است.
وي در ادامه بيان كرد: در فاز اول دولت الكترونيك زيرساخت‌هايي كه به صورت يكپارچه بود، كلا فراهم مي‌شود تا بهانه دستگاه‌ها درباره عدم اتصال و عدم يكپارچه‌سازي حل شود و دستگاه‌ها عزم جدي خود را در دولت دوازدهم براي رفع مانع تبادل اطلاعات و مانع سرويس و يكپارچه‌سازي قرار دهند. اتفاق بزرگ در توسعه دولت الكترونيك، اين عزم جدي و تغيير نگرش است. عزم دولت و مديريت در اين زمينه جدي است عزم ساير افراد بايد جدي شود تا اين اتفاق رقم بخورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون