• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

عددنوشت

افزايش اشتغال در صنعت خودرو
طبق پيش‌بيني صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ اشتغال مستقيم صنعت خودرو به حدود ۴۶۶ هزار نفر افزايش مي‌يابد. وزارت صنعت، معدن و تجارت اخيرا ويرايش دوم «برنامه راهبردي وزارت صنعت، معدن و تجارت» را منتشر كرد كه در آن راهبردهاي اين وزارتخانه براي توسعه بخش صنعت كشور پيش‌بيني شده است. بخشي از برنامه راهبردي اين وزارتخانه در حوزه صنايع مربوط به «برنامه راهبردي صنعت خودرو» است. در برنامه راهبردي صنعت خودرو راهكارهايي در زمينه توسعه و گسترش كمي و كيفي صنعت خودرو و قطعه ايران در حوزه‌هاي مختلف پيش‌بيني شده كه از جمله آن افزايش ميزان اشتغال‌زايي صنعت خودرو است. در اين زمينه در برنامه راهبردي صنعت خودرو پيش‌بيني شده كه ميزان اشتغال مستقيم صنعت خودرو و قطعه در سال ۱۴۰۰ به ۴۶۶ هزار نفر افزايش يابد. اين هدفگذاري در حالي است كه طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت خودرو شامل صنايع خودروسازي و قطعه‌سازي از اشتغالزاترين صنايع فعال در ايران است.

افزايش مشتركان برق صنعتي
در چهار سال گذشته تعداد مشتركان جديد در بخش برق صنعتي افزايش يافته و رشد 6/21 درصدي در صدور انشعاب‌هاي صنعتي، رونق در بخش توليد را نشان مي‌دهد. بررسي آمارها نشانگر آن است كه تعداد كل انشعاب‌هاي صنعتي كشور تا سال ۱۳۹۱ به ۱۸۵ هزار انشعاب رسيده بود كه اين ميزان در طول چهار سال فعاليت دولت يازدهم به ۲۲۵ هزار فقره انشعاب صنعتي رسيده است. اين آمار حاكي از آن است كه از ابتداي دولت يازدهم تا سال ۱۳۹۵ در مجموع ۴۰ هزار مشترك جديد به تعداد مشتركان صنعتي كشور افزوده شده است. بررسي تفكيكي آمار مشتركان صنعتي نيز نشانگر آن است كه در سال آغازين دولت يازدهم، ۹۰۰۰ مشترك جديد صنعتي به آمار مشتركان پيشين اضافه و اين ميزان به ۱۹۴ هزار مشترك رسيده است. در سال ۱۳۹۳ تعداد مشتركان صنعتي با افزوده شدن ۱۲ هزار انشعاب جديد به ۲۰۶ هزار، در سال ۱۳۹۴ به ۲۱۷ هزار و در سال ۱۳۹۵ نيز به ۲۲۵ هزار انشعاب افزايش يافته است. به لحاظ تعداد انشعاب‌ها سالانه به‌صورت ميانگين ۱۰ هزار مشترك جديد به تعداد مشتركان صنعتي كشور افزوده شده است. در مجموع تعداد مشتركان صنعتي رشدي 6/21 درصدي را در طول ۴ سال نشان مي‌دهد. قيمت مرغ
مديركل پشتيباني امور دام استان تهران اعلام كرد كه قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ گران‌تر از ۷۵۰۰ تومان منطقي نيست و با توجه به اقدامات صورت‌گرفته مانند توزيع گوشت مرغ منجمد دولتي، به‌زودي قيمت اين محصول كاهش مي‌يابد و متعادل مي‌شود. يوسف جلوخاني اظهار كرد: بر اساس اعلام وزير جهاد كشاورزي بر اساس هزينه‌هاي توليد كنوني هر كيلوگرم گوشت مرغ نبايد گران‌تر از ۷۵۰۰ تومان باشد. در اين شرايط اگر قيمت اين محصول بالاتر از نرخ اعلام شده باشد، شركت پشتيباني امور دام بر اساس قانون و درراستاي تنظيم بازار به بازار ورود كرده و اين محصول را كه از مرغداران كيلويي ۶۴۰۰ تومان به هنگام ارزاني بيش از حد خريداري كرده است، كيلويي ۵۳۰۰ درب سردخانه تحويل مي‌دهد كه بايد نهايتا كيلويي ۵۷۰۰ تومان به دست مصرف‌كنندگان برسد.

دلار در بازار
صرافي‌هاي تهران دلار امريكا را با ۳۸۱۱ تومان و هر قطعه سكه تمام‌بهار آزادي را با قيمت يك‌ميليون و ۲۲۲ هزار تومان فروختند. صرافي‌هاي تهراني ديروز نرخ فروش دلار را در تابلوي خود 3811 تومان، يورو را 4578 تومان، پوند انگليس را 4972 تومان و درهم امارات متحده عربي را 1044 تومان درج كردند. در بازار سبزه‌ميدان نيز قيمت فروش سكه تمام‌بهار آزادي طرح جديد يك‌ميليون و 222 هزار تومان، سكه تمام‌بهار آزادي طرح قديم يك‌ميليون و 185 هزار تومان، نيم‌سكه بهار آزادي 635 هزار تومان، ربع‌سكه بهار آزادي 378 هزار تومان و سكه يك‌گرمي 251 هزار تومان بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون