• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

عدد نوشت

پرداخت عيدي كارمندان تا آخر

با تصويب دولت، شش ميليون و ۳۵ هزار ريال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1393 به عنوان پاداش آخر سال عيدي در بهمن ماه سال جاري از محل بودجه مصوب دستگاه‌هاي اجرايي پرداخت مي‌شود. به گزارش فارس، معاون اول رييس‌جمهور مصوبه هيات وزيران در مورد نحوه پرداخت عيدي به كاركنان دولت به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور را ابلاغ كرد.

نفت اوپك

قيمت سبد نفتي اوپك با افزايش 2 دلار و 55 سنتي به 36/53 دلار در هر بشكه افزايش يافت كه بالاترين قيمت اين نوع نفت در سال جديد ميلادي به شمار مي‌رود. به گزارش فارس، سازمان كشورهاي توليد و صادركننده نفت (اوپك)، در آخرين به روز رساني سايت خود اعلام كرد هر بشكه سبد نفتي اين سازمان، روز جمعه با 55/2 دلار افزايش 36/53 دلار در هر بشكه فروخته شد. به اين ترتيب، سبد نفتي اوپك از كمترين قيمت اين نوع نفت در سال 2014 بالاتر رفت و همچنين ركورد بالاترين قيمت در سال 2015 را شكست.

پرداخت خسارت‌ به پرورش‌دهندگان ماهي

رييس سازمان دامپزشكي كشور گفت: 8/8 ميليارد تومان غرامت به خسارت ديدگان پرورش‌دهنده ماهي پرداخت مي‌شود كه از بيماري VHS خسارت ديده‌اند، به شرطي كه بعد از اعلام سازمان دامپزشكي بلافاصله توليد خود را قطع كرده باشند. به گزارش فارس، مهدي خلج، رييس سازمان دامپزشكي كشور با بيان اينكه ويروس VHS يكي از خطرناك‌ترين بيماري ماهيان قزل‌آلا است، گفت: ردپاي ويروس مذكور از سال 1382 در كشور تاييد و به مراجع بين‌المللي اعلام شده است.

بازارسياه براي

طرح ابطال سهميه بنزين 400 توماني در حالي از اول بهمن ماه اجرايي مي‌شود كه جايگاه‌هاي سوخت اين روزها شاهد به راه افتادن بازار سياه سهميه‌هاي بنزين 400 توماني است. شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در يك اقدام خلق‌الساعه تصميم گرفته است تا از چهار روز آينده با حذف بنزين 400 توماني اين فرآورده پرطرفدار نفتي را به صورت دو نرخي در جايگاه‌هاي سوخت عرضه كند.

افتتاح بزرگراه و راه اصلي

معاون شركت ساخت و توسعه با اشاره به افتتاح 920 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي در دهه فجر، گفت: براي ساخت اين راه‌ها حدود 1400 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است. خيراله خادمي در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اينكه در دهه فجر 920 كيلومتر از بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلي افتتاح شده و زير بارترافيك رفت، گفت: ساخت 1500 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي در دستور كار قرار دارد كه ساخت 750 كيلومتر از اين راه‌ها در اختيار شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل و مابقي برعهده اداره راه و شهرسازي استان‌ها است.

جلوگيري از برداشت آب سالانه

مديركل دفتر نظام‌هاي بهره‌برداري و حفاظت آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: با اجراي طرح احيا و تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني، سالانه از برداشت 10 ميليارد مترمكعب از منابع آب در دشت‌هاي كشور جلوگيري مي‌شود. جواد ميبدي افزود: موضوع حفاظت از آب‌هاي زيرزميني ابتدا در سال 84 همزمان با برنامه چهارم توسعه با عنوان «طرح تعادل بخشي و تغذيه مصنوعي آب‌هاي زيرزميني» از سوي وزارت نيرو طراحي شد كه اين طرح از سال 84 تا 89 با رويكرد سازه‌اي و غيرسازه‌اي براي حفظ و احياي منابع آب زيرزميني در دست اجرا بود؛ در آن موقع حدود شش ميليارد مترمكعب كسري مخزن زيرزميني داشتيم و قرار بود در طول برنامه چهارم سالانه 5/1 ميليارد مترمكعب از مصارف براي جبران اين كسري كاهش يابد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون