• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3873 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد

سوادي در طبق اخلاص

هامون سبطي مدير نشر دريافت و انجمن فرهنگي ناشران آموزشي

مدت پنج سال است كه جمعي از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتي شريف به اقدامي دست زده‌اند كه درميان هياهو‌هاي صنفي و سياسي گويا ندايش فقط به گوش دانش‌آموزان محروم كشور رسيده است و بس و خودم هم بيش از چند ماه نيست كه از به پا شدن اين نهضت واقعي آموزشي
 باخبر شده‌ام.
 اين عزيزان با پول معلمي خودشان دو اتاق از مدرسه دانشگاه شريف را با دست خودشان اكوستيك كردند، دوربين خريدند، وسايل ضبط حرفه‌اي صدا به اتاقك اكوستيوشان كه حالا شده استوديوي ضبط آلا اضافه كردند و شروع كردند به ياد دادن مفهومي و هوشمندانه مطالب كتاب درسي به دانش‌آموزان خيالي خودشان! بعد سايتي به راه انداختند و گفتند همه اينها را در طبق اخلاص گذاشتيم فقط به اسم فاطمه زهرا و براي احياي عدالت علي در مدارس كشور. ابتدا كسي باورش نمي‌شد بعدها هم كه باورشان شد، مي‌گفتند كه تب تندي است كه زود به عرق مي‌نشيند و دولتي مستعجل است كه بر سر دانش‌آموزان كشور ديري سايه نمي‌افكند. اما امسال گروه آموزشي آلا پنجمين سال خدمت رايگان آموزشي خود را پيش رو دارد. تاكنون اين جوانان افتخار آفرين سالي دويست ميليون تومان از سرمايه اندك خودشان هزينه كرده‌اند تا آلا زنده بماند و شعارشان اين است:
آلا رايگان است و به لطف فاطمه زهرا هميشه رايگان مي‌ماند.
سال گذشته، كسي كه در نقاط صفر مرزي و خانه‌هاي روستايي و پاي سفره‌هاي نان بي‌قاتوق اين مرزوبوم دست دانش‌آموزان دبيرستاني اين كشور را گرفت نه امثال من يا وزارت فخيمه آموزش و پرورش كه دانش‌آموختگان بي‌ادعا و معصوم دانشگاه صنعتي شريف بودند. با دويست ميليون كه البته براي اين بزرگان كمرشكن است اما براي دولت نفت چه؟
شايد باورتان نشود كه سايت آلا در ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت و خرداد ۱۲۰ ترابايت دانلود رايگان فيلم‌هاي آموزشي اين معلمان گمنام آموزش و پرورش را شاهد بوده است؛ روزانه چهل هزار بازديد.
اما اين حد از خدمت مي‌تواند مشكلاتي را به وجود بياورد! هرزآموزان سودجوي نخاله‌پرور، نمي‌توانند شاهد باشند كه يك عده جوانك نخبه مذهبي! بيايند و سوادشان را در طبق اخلاص بگذارند و خوان يغماي آنها را محدود كنند. متاسفانه رياست دانشگاه صنعتي شريف دانسته يا نادانسته دارد خانه آمال و آرزوي چهل هزار دانش‌آموز كشور را ويران مي‌كند و از عزيزان آلا خواسته است كه استوديوي خودساخته‌شان را تحويل دهند و بروند. از آنجا كه بعيد مي‌دانم رياست فرهيخته دانشگاه صنعتي شريف از زير و بم اثرگذاري‌هاي مثبت بچه‌هاي آلا و پيامدهاي آموزشي و حتي اعتباري بر هم زدن خانه آلايي‌ها آگاهي
داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون