• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3884 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ مرداد

دهمين رييس گردشگري در 14 سال گذشته از كيش آمد

گردشگري بازهم روي خط جابه‌جايي

الهام معيني‌جزني

هفته پيش پس از آنكه در اين ستون از بلاتكليفي در ابقا يا رفتن رييس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نوشتم، حسن روحاني در حكمي راي به رفتن احمدي‌پور و جايگزين شدن آن با علي‌اصغر مونسان داد.
 روحاني با اين حكم نشان داد كه از تغيير چندماهه‌اش در سازمان متولي گردشگري چندان راضي نبوده و با كم كردن يكي ديگر از معاونان زن خود، مونسان را از كيش فراخواند تا بازهم ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري رييس جديد به
خود ببينند.
 تغييري كه خيلي هم به مذاق احمدي‌پور، رييس سابق اين سازمان خوش نيامد و وي در تنها اظهارنظر خود پس از اعلام خبر با توييتي از احمدشاملو با عنوان «فرصت كوتاه بود و سفر جانكاه بود؛ اما يگانه بود و هيچ كم نداشت. به جان منت‌پذيرم و حق‌گزارم» واكنش نشان داد.
علي‌اصغر مونسان دهمين رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در 14 سال گذشته است كه از منطقه آزاد كيش به تهران فراخوانده شد. او در وب‌سايت تخصصي‌اش خود را دانشجوي دكتراي رشته عمران در دانشگاه صنعتي شريف، فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد مديريت ساخت از دانشگاه صنعتي اميركبير، كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني از سازمان مديريت صنعتي و كارشناسي عمران از دانشگاه صنعتي شريف و رييس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش معرفي كرده و بيشتر سوابق اجرايي و تحقيقي‌اش در حوزه عمران و شهرسازي است و در كارنامه‌اش حضور در هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس را نيز دارد! او حتي در ابتداي دولت يازدهم مجبور شد درخصوص نسبتش با رييس‌جمهور نيز دست به شفافيت زند و با صراحت اعلام كند كه هيچ نسبت سببي يا نسبي با
 حسن روحاني ندارد.
به‌هرحال باوجود حرف و حديث‌ها و نظرات بسياري از كارشناسان كه ناديده گرفته شد، هيات دولت با معاون جديدي در حوزه ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تشكيل جلسه خواهد داد و براي فعالان اين سه حوزه، فقط جاي اميدواري باقي مي‌ماند كه لااقل در چهارساله دوم، تغييرات در اين سازمان به حداقل برسد و گيجي ناشي از تغييرات مكرر در اشخاص و به‌تبع برنامه‌ها به حداقل برسد.
از رييس‌جمهور انتظار مي‌رود حالا كه در كمتر از يك سال از انتخاب احمدي‌پور پشيمان شده است، نسبت به انتخاب مونسان با درايت و تامل برخورد كرده باشد و همچنين از صحت و سلامت قلبي و عروقي ايشان مطمئن شده باشد تا لااقل در چهارسال پيش‌رو، اين سازمان يك رويه منظم را با يك مدير مشخص به پيش ببرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون