• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3887 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

اعتماد به جوانان كشتي جواب داد

فرنگي‌كاران نايب‌قهرمان جهان شدند

تيم ملي كشتي فرنگي ايران نتيجه اعتماد به جوانان را گرفت و در حالي كه كمتر كسي تصور مي‌كرد به مدد درخشش همين جوانان توانست سكوي دوم دنيا را ازآن خود كند. 6 تن از اين تيم 8 نفره براي نخستين‌بار بود كه راهي رقابت‌هاي جهاني مي‌شدند. اين تيم از دل رقابت‌هاي انتخابي بيرون آمد.
در روز نخست اين مسابقات كه به ميزباني پاريس در حال پيگيري است، محمد‌علي گرايي، دارنده مدال نقره آسيا كه براي نخستين‌بار عازم اين رقابت‌ها شد، پس از استراحت در دور نخست شماگي بولكوادزه دارنده مدال برنز المپيك از گرجستان را ۳ بر ۲ شكست داد؛ اما در ادامه ۶ بر ۳ مغلوب فرانك استابلر دارنده مدال طلاي جهان از آلمان شد. فرنگي‌كار شيرازي در گروه بازنده‌ها رسول چونايف دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و برنز المپيك از آذربايجان را ۱۶ بر ۱۴ برد. گرايي در ديدار رده‌بندي مقابل دانيل كاتاراگا از مولداوي و دارنده مدال نقره جهان به روي تشك رفت و در پايان در حالي كه ۷ بر صفر از حريف عقب بود با نتيجه ۱۰ بر ۸ به پيروزي رسيد و مدال برنز جهان را از آن خود كرد.
سعيد عبدولي، فرنگي‌كار وزن ۷۵ كيلوگرم ايران و دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و برنز المپيك در مبارزه اول مقابل ويكتور نمس، نايب قهرمان اروپا از صربستان با نتيجه ۲ بر يك شكست خورد و با توجه به صعود رقيبش به ديدار فينال و البته قهرماني، سعيد راهي مرحله شانس مجدد شد. عبدولي در جدول شانس مجدد، ماكست يرژپوف قزاق و دارنده مدال طلاي آسيا را ۴ بر صفر شكست داد و در مبارزه بعدي كاراپت چاليان ارمني را با حساب ۳ بر صفر مغلوب كرد. فرنگي كار انديمشكي در ديدار رده‌بندي كازبك دارنده مدال برنز اروپا و طلاي جوانان جهان از بلاروس را با نتيجه ۸ بر صفر شكست داد و مدال برنز جهان را بر گردن آويخت.  حسين نوري دارنده مدال طلاي آسيا كه براي نخستين‌بار در اين رقابت‌ها حاضر شده بود، پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل استانكوويچ از ليتواني با نتيجه ۷ بر ۵ به برتري رسيد. وي در ادامه مقابل ويكتور لورينچ، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از مجارستان با نتيجه ۶ بر ۴ پيروز شد اما در مبارزه نيمه نهايي مقابل دنيس كودلا نفر سوم المپيك ۲۰۱۶ از آلمان با حساب ۴ بر يك شكست خورد و راهي ديدار رده‌بندي شد. نماينده وزن ۸۵ كيلوگرم ايران در ديدار رده‌بندي با نتيجه ۴ بر صفر مقابل اسلام عباس‌اف قهرمان جوانان اروپا، نايب قهرمان جوانان جهان و قهرمان نوجوانان جهان از آذربايجان پيروز شد و به مدال برنز رسيد.
ديگر نماينده ايران در روز نخست سيد مصطفي صالحي‌زاده در وزن ۹۸ كيلوگرم بود كه پس از شكست ۳ بر يك مقابل آرتور الكسانيان قهرمان جهان و المپيك در مبارزه نخست، راهي گروه بازنده‌ها شد. وي سپس در مبارزه نخست خود در اين مرحله مقابل ترسي هانكوك از امريكا ۳ بر يك پيروز شد اما در ادامه مقابل روازي نادارشويلي از گرجستان به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه ۴ بر ۴ شكست خورد و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت.
در روز دوم مسابقات و در وزن ۵۹ كيلوگرم مهرداد مرداني ابتدا فيروز توختايف از ازبكستان را شكست داد. وي در دور دوم نيز با نمايشي بسيار خوب و مسلط با نتيجه ۵ بر ۲ مقابل هامت رستم از تركيه به پيروزي رسيد. مرداني در مرحله يك‌چهارم نهايي مقابل سئونگ ‌هاك كيم از كره‌جنوبي به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه ۱۲بر ۶ شكست خورد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير كره‌اي در مرحله نيمه نهايي، مرداني با وجود شايستگي و نمايش خوب خود در نخستين تجربه جهاني از دور رقابت‌ها كنار رفت.
در وزن ۶۶ كيلوگرم محمد الياسي، فرنگي‌كار جوان ايران كه براي نخستين‌بار عازم اين رقابت‌ها شد مقابل نامداران جهان خوب و مسلط ظاهر شد. وي در دور اول با نتيجه ۲ بر يك مقابل سوسلان دائوروف، نفر سوم ۲۰۱۷ اروپا از بلاروس به پيروزي رسيد. وي سپس در دور دوم مقابل كنستانتين استاس از بلغارستان با نمايشي بسيار خوب با نتيجه ۱۰ بر يك در ۴ دقيقه و ۷ ثانيه به برتري رسيد و راهي يك هشتم نهايي شد. الياسي در اين مرحله به مصاف المات كبيسپايف، كشتي‌گير عنوان‌دار قزاق و دارنده مدال‌هاي نقره و برنز جهان رفت و در پايان با نمايشي خوب با نتيجه ۴ بر يك به برتري رسيد و راهي يك چهارم نهايي شد. الياسي براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي به مصاف دنيس دميانكوف نفر پنجم بازي‌هاي اروپايي از اوكراين رفت و در پايان با نتيجه ۳ بر يك به برتري رسيد و راهي نيمه نهايي شد. وي در ادامه و در مبارزه ماقبل فينال به مصاف ماتئوس برناتك قهرمان زير ۲۳ سال اروپا از لهستان رفت و در پايان با نتيجه ۴ بر يك شكست خورد تا در ديدار رده‌بندي به ميدان برود.
در وزن ۸۰ كيلوگرم يوسف قادريان، دارنده مدال برنز جهان در دور اول مقابل ماكسيم مانوكيان از ارمنستان با نتيجه سنگين ۱۰ بر يك شكست خورد و با توجه صعود رقيبش به ديدار فينال راهي مرحله شانس مجدد شد تا براي رسيدن به مدال برنز تلاش كند. اما قادريان در اين مرحله نيز با شكست ۳ بر ۳ مقابل آلكس كسيديس، دارنده مدال‌هاي طلا و نقره زير ۲۳ سال اروپا از سوئد، حذف شد.
در وزن ۱۳۰ كيلوگرم شهاب قوره جيلي در دور نخست ۲ بر يك مورات رومانوف دارنده مدال‌هاي نقره و برنز آسيا از قرقيزستان را برد. قوره‌جيلي كه براي نخستين بار پا به اين رقابت‌ها گذاشته بود، در دور دوم و در مرحله يك هشتم نهايي مقابل هيكي نابي دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و نقره المپيك ۲۰۱۲ از استوني با نتيجه ۴ بر يك شكست خورد و با توجه به صعود رقيبش به ديدار فينال، قوره جيلي راهي مرحله شانس مجدد شد تا براي رسيدن به مدال برنز تلاش كند. فرنگي‌كار شهرياري در اين مرحله ابتدا مقابل ماتئو لورنتز از فرانسه ۵ بر صفر پيروز شد اما در دور بعد با نتيجه ۳ بر صفر مغلوب نيكولا كوچمي از اوكراين شد و شانس حضور در ديدار رده‌بندي و مدال برنز را از دست داد؛ اما خب با توجه با امتيازات به دست آمده توسط كشتي گيران ايران در اوزان 59 و 130 كيلوگرم و حضور محمد الياسي در ديدار رده‌بندي وزن 66 كيلوگرم و كسب 24 امتياز در روز نخست اين رقابت‌ها تيم ايران پس از تيم روسيه به عنوان نايب قهرماني اين مسابقات رسيد تا يك بار ديگر ثابت شود كه هيچ‌وقت هيچ كس از اعتماد به جوانان ضرر نخواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون