• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3887 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

يادبود وحيد نصيريان در پاتوق فيلم كوتاه

اميريوسفي: ‌كاش فرصت بيشتري داشت

گروه فرهنگ و هنر

روز دوشنبه ۳۰ مردادماه در سي‌وهفتمين جلسه پاتوق فيلم كوتاه و به مناسبت اكران انيميشن كوتاه «ضد نور» ساخته زنده‌ياد وحيد نصيريان جمعي از هنرمندان و دوستان نزديك اين هنرمند گرد هم جمع شدند. وحيد نصيريان، نويسنده وكارگردان انيميشن‌هاي كوتاه و سريالي بود كه ششم مرداد بر اثر ايست قلبي از دنيا رفت. جلسه پاتوق فيلم كوتاه با حضور سيدصادق موسوي مديرعامل، آرش رصافي معاون توليد و پشتيباني و آرش عباسي مشاور مديرعامل و مدير ارتباطات و اطلاع‌رساني انجمن سينماي جوانان ايران، محسن اميريوسفي، امير مهران و امير توده‌روستا از هنرمندان عرصه فيلم كوتاه و دوستان نزديك وي و حضور افتخاري سياوش طهمورث هنرمند پيشكسوت تئاتر با ياد و خاطره اين هنرمند برگزار شد.
ابتداي اين مراسم آرش عباسي با اشاره به صندلي خالي وحيد نصيريان كه طبق برنامه اين فصل او يكي از همراهان پاتوق فيلم كوتاه بود و مي‌بايد در اين جلسه حضور پيدا مي‌كرد، ياد او را گرامي‌ داشت.
در ادامه امير مهران از دوستي با نصيريان گفت: «وحيد كسي بود كه مهم نبود شما يك ساعت با او دوست بوديد يا يك عمر. بعد از يك ساعت فكر مي‌كرديد يك عمر است كه با او رفاقت داريد. هر وقت جشنواره‌اي مي‌رفتيم لازم نبود با او تماس بگيريم كه ببينيم هست يا نه، كافي بود چند دقيقه‌اي در محل حضور داشته باشيم. اگر حضور داشت صداي خنده‌هايش كه هميشه مشخصه‌ او بود باعث مي‌شد سريع پيدايش كرد. يادش گرامي و حيف كه در زمان زنده بودنش فيلم سينمايي «قلب سيمرغ» اكران نشد و هميشه در تمام لحظه‌ها يكي از دغدغه‌ها و آرزوهايش اكران فيلمش بود.»
سپس امير توده‌روستا، فيلمساز و عضو هيات‌مديره انجمن فيلم كوتاه از دلايلي كه كم‌كاري‌هاي اين هنرمند را سبب شده بود گله كرد و گفت: «در جشن مستقل فيلم كوتاه امسال يكي از ۵ فيلم خارجي كه براي نخستين بار براي شركت در اين دوره انتخاب شده‌اند اثر يك كارگردان ۵۶ ساله است كه قبلا نامزد اسكار بوده و از جشنواره «كن» هم جايزه گرفته است. در كشور ما فيلمسازي كه پنج يا شش فيلم كوتاه كار كرده محكوم به اين است كه ديگر فقط پيشكسوت باشد و بايد به تدريس بپردازد يا فيلم بلند و سريال بسازد يا اصلا اين كار را كنار بگذارد و اجازه بدهد جوان‌ها بيايند. وحيد نصيريان در حالي كه ۱8- ۱7 سال از اين كارگردان جوان‌تر بود از ۱۰ سال پيش پيشكسوت شد. اميدوارم اين ديدگاه در بين مسوولان تغيير كند و هنرمنداني مثل وحيد نصيريان به دليل بي‌توجهي مجبور به مهاجرت نشوند يا فيلمسازي را كنار بگذارند.»
محسن اميريوسفي، نويسنده و كارگردان و از دوستان نزديك اين انيميشن‌ساز موقعيت را مغتنم شمرد تا از فرصت‌هاي از دست رفته و هنرمندان فعال حوزه انيمشن بگويد: «متاسفم كه در شرايطي اين‌جا هستيم كه وحيد ديگر در بين ما نيست و ديگر نمي‌توانيم شاهد دنياي پنهان پر از تخيل او باشيم. بايد به فكر وحيد نصيريان‌هاي ديگري باشيم كه در حوزه فيلم كوتاه به ويژه انيميشن فعال هستند. اين بيشتر به حوزه كار مديران برمي‌گردد. وحيد مثل كاراكترهاي فيلم‌هاي خودش هميشه بذله‌گو و شاد بود. اي‌كاش فرصت بيشتري داشت؛ اي‌كاش كارهاي بيشتري از او مي‌ديديم. آرزويش اكران فيلمش «قلب سيمرغ» بود.»
در ادامه مراسم مهمانان و علاقه‌مندان به تماشاي «ضد نور» به نويسندگي و كارگرداني وحيد نصيريان و ساير فيلم‌هاي كوتاه هشتمين جلسه از فصل پنجم پاتوق فيلم كوتاه نشستند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون