• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3887 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

خبركوتاه

مستند زندگي عبدالكريم سروش ساخته مي‌شود
محمدمهدي خالقي از مستندسازان جشنواره عمار در جديدترين پروژه خود مستندي درباره زندگي سياسي عبدالكريم سروش مي‌سازد. اين مستندساز درباره اثر جديدش گفته است: مشغول ساخت مستندي در مورد عبدالكريم سروش هستم كه در مراحل پاياني خود قرار دارد و تمامي مراحل توليد آن انجام شده و در حال حاضر منتظر تصاوير آرشيوي هستيم تا كار نهايي شده و آماده پخش شود البته در اين مورد، هنوز اقدام به زمان‌گيري نكرديم و مدت زمان فيلم هنوز مشخص نيست. اين مستند روايت‌كننده زندگي سياسي عبدالكريم سروش و تحولاتي است كه او در طول دوره زندگي خود ديده است.
در اين مستند در كنار پرداختن به زندگي شخصي و سياسي او به دلايل رفتن او از ايران هم پرداخته شده است. محمدمهدي خالقي در دوره گذشته جشنواره «عمار» با پنج اثر حاضر شده بود كه توانست با مستند «آهنگر»، فانوس اين جشنواره را از آن خود كند.

«سه خواهر» به اجراي فوق‌العاده رسيد
نمايش «سه خواهر» به كارگرداني محمدحسن معجوني با بازي حسين اميدي، فريبا جدي كار، سعيد چنگيزيان، حسين حسينيان، آناهيتا درگاهي، پوريا رحيمي سام، فراز سرابي، آوا شريفي، كتايون طلايي، محمد عاقبتي، به‌آفريد غفاريان، امير قاسمي، فرزانه ميداني و سياوش البخشي ناييني در روزهاي چهارشنبه ۱ و پنجشنبه ۲ شهريورماه با دو اجراي ويژه در ساعت‌ ۱۸ و ۲۱ در سالن استاد سمندريان به صحنه مي‌رود. اين نمايش طبق جدول زمان‌بندي مجموعه از روز پنجشنبه ۵ مردادماه تا جمعه ۳ شهريورماه در سالن استاد سمندريان اجرا مي‌شود.

انتشار نوشته‌هاي پراكنده محمد صالح‌علا
«حيف! حوصله‌ام پير شده» كتابي است شامل نوشته‌هاي پراكنده محمد صالح‌علا كه به تازگي راهي بازار شده است. در يادداشت پشت جلد كتاب آمده است: پشت هر واژه آينه‌اي مي‌گذارم، مي‌دانم كه شما آنجاييد، پشت همه واژه‌هاييد. من شما را هر روز دوست مي‌دارم، شما نباشيد، آدمي از تنهايي دق مي‌كند. زندگاني بدطعم است. من هم بي‌شما نمي‌توانم روي پاهاي خودم بايستم. ياد آن وقت‌ها بخير، حيف حالا ديگر حوصله‌ام پير شده. در همه نفس‌هايم جاي شما خالي است. از آن روزي كه مرا بيدار كرده‌ايد، ديگر نخوابيدم، ياد شما مثل طعم ميوه‌اي است كه براي نخستين‌بار آن را چشيده‌ام. اين كتاب در ۱۸۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قيمت ۱۴هزار تومان در نشر پوينده عرضه شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون