• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3892 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

بازار سهام سوار بر فلزي‌ها و معدني‌ها

معامله‌گران بورس تهران در حالي معاملات پرحجم و قابل قبول را به نظاره نشستند كه عطش خريداران حقوقي سهام براي جمع‌آوري سهم‌هاي گروه فلزات اساسي و معدني‌ها باعث شد تا همچنان اين دو گروه پيشرو بازار سهام باشند.
شاخص كل، قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران (تدپيكس) در پايان معاملات ديروز دوشنبه 6 شهريور ماه 96 با افزايش 127 واحدي روي رقم 83 هزار و 12 واحد ايستاد. شاخص كل هم ‌وزن اما با افزايش 67 واحدي عدد 17 هزار و 838 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 196 واحدي به رقم 91 هزار و 359 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با افزايش 171 واحدي به رقم 58 هزار و 386 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با كاهش 170 واحدي عدد 179 هزار و 740 واحد را به نمايش گذاشت.
ديروز همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) بدون تغيير چنداني به رقم 947 واحد رضايت داد. براساس اين گزارش، ديروز معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي معدني و صنعتي گل گهر با 53 واحد، فولاد مباركه با 43 واحد و ملي صنايع مس ايران با 31 واحد افزايش بيشترين تاثيرمثبت را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي همراه اول تا 44 واحد، بانك ملت با 11 واحد و گسترش نفت و گاز پارسيان با 9 واحد كاهش بيشترين تاثير منفي را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات ديروز بورس تهران به بيش از 262 ميليارد تومان نمايش داده شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از يك ميليارد و 205 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 44 هزار و 880 نوبت داد و ستد بود.
طي معاملات ديروز نماد معاملاتي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري مسكن شمال شرق، سرمايه‌گذاري مسكن شمال غرب، مهندسي فيروزا، از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌ سرمايه‌گذاري دانايان پارس متوقف شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون