• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3892 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

عددنوشت

بسته وزارت نيرو  براي كاهش بدهي

سرپرست وزارت نيرو با بيان اينكه تمام وزرا به دولت برنامه داده‌اند اما بنده به دولت برنامه‌اي نداده‌ام، گفت: وزارت نيرو در حال تهيه پكيجي براي كاهش بدهي‌ها است كه ۳۰ هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود. ستار محمودي در پاسخ به اين سوال خبرنگار فارس كه پرسيد آيا به دولت برنامه‌اي ارايه كرده است و اگر وزير شد اولويت برنامه‌هاي او چه خواهد بود و چه برنامه‌اي براي اقتصاد آب و برق دارد؟ گفت: بنده برنامه‌اي به دولت ندادم هر چند دولت از همه وزرا برنامه خواستند كه وزارت نيرو نيز جزو آن است، بنابراين از تمام وزرا و وزارتخانه‌ها يك برنامه صدروزه خواسته‌‌اند. محمودي در خصوص مطرح شدن افراد مختلف براي وزارت نيرو گفت: بر روي وظيفه خودمان متمركز هستيم، گمانه‌زني‌ها را تعقيب نكرده و نمي‌كنم و هر چه دولت صلاح بداند همان است. وي ادامه داد: وزارت نيرو در دولت دوازدهم ظرفيت و برنامه‌هايي دارد، درباره اينكه چه كسي وزير نيرو شود بايد گفت هر كسي مسووليت وزارت نيرو را بپذيرد نمي‌تواند با اين برنامه‌ها سليقه‌اي برخورد كند. محمودي ادامه داد: وزرا بايد يكسري الزامات و چارچوب‌هايي را رعايت كنند كه شرايط سازماني و اجتماعي آن را مي‌پذيرد، وزارت نيرو در دولت دوازدهم در زمينه آب و هم اقتصاد آب و برق نيازمند اين است كه از تجربيات گذشته و نقطه‌نظرات استفاده و آنها را براي تصميم به مراجع ذيربط ارايه كند.

عدم پرداخت مطالبات گندمكاران

رييس بنياد ملي گندمكاران دولت گفت: با آنكه دولت گفته بود ۲ تا ۷ روز پس از تحويل گندم پول آن را مي‌دهد، تاكنون ۴ هزار ميليارد تومان از مطالبات گندمكاران پرداخت نشده است. عليقلي ايماني در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرين وضعيت خريد تضميني گندم از كشاورزان و پرداختي‌هاي دولت اظهار داشت: استان‌هايي مانند سيستان و بلوچستان و خوزستان كه برداشت گندم آنها از اواخر اسفند تا 20 خرداد انجام شده، تمامي پول خود را دريافت كرده‌اند، اما استان‌هايي كه از 20 خرداد به بعد گندم را تحويل دولت داده‌اند، تاكنون ۵۰ تا ۶۰ درصد پول خود را گرفته‌اند. وي با اشاره به اينكه به طور ميانگين 40 درصد مطالبات گندمكاران در كشور پرداخت نشده، خاطرنشان كرد: خبرهايي كه از برخي استان‌ها مي‌رسد، حاكي از آن است كه روزانه 50 تا 60 ميليارد تومان به‌ كشاورزان پرداخت مي‌شود كه در مقايسه مبلغ 4 هزار ميليارد تومان باقي‌مانده، چيزي نيست. به گفته رييس بنياد ملي گندمكاران دولت قول داده بود كه پول گندم را دو روزه تا حداكثر يك هفته پس از تحويل گندم بپردازد. طي طرح خريد تضميني گندم تاكنون بيش از 8 ميليون تن گندم به ارزش 10 هزار ميليارد تومان از كشاورزان خريداري شده كه بنا بر ادعاي رييس بنياد ملي گندمكاران 4 هزار ميليارد تومان آن باقي مانده است.

 

افزايش تورم براي توليدكننده بخش خدمات

گزارش تازه مركز آمار ايران حاكي است كه شاخص قيمت توليد‌كننده بخش‌هاي خدمات طي فصل بهار ۱۳۹۶ در مقايسه با فصل قبل 1/2 درصد افزايش يافته است. مركز آمار ايران اعلام كرد، شاخص قيمت توليد‌كننده بخش‌هاي خدمات كه به صورت فصلي و سالانه منتشر مي‌شود، مشتمل بر هشت بخش است كه عبارتند از «تعمير وسايل نقليه موتوري، موتوسيكلت و كالاهاي شخصي و خانگي»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات»، «واسطه‌گري‌هاي مالي (بيمه)»، مستغلات، اجاره و فعاليت‌هاي كسب و كار»، «آموزش»، «بهداشت و مددكاري اجتماعي» و «ساير فعاليت‌هاي خدمات عمومي، اجتماعي و شخصي» گزارش مركز آمار درباره شاخص قيمت توليد‌كننده در فصل بهار امسال به اين شرح است: ۱- شاخص كل قيمت توليد‌كننده بخش‌هاي خدمات (بر مبناي ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل بهار ۱۳۹۶ برابر است با 3/235 كه نسبت به فصل قبل 1/2 درصد افزايش يافته است. ۲- تغييرات شاخص بخش‌هاي خدمات نيز به شرح ذيل است: - شاخص گروه «خدمات تعمير وسايل نقليه موتوري، موتوسيكلت و كالاهاي شخصي و خانگي» در فصل بهار ۱۳۹۶ برابر است با 9/277 كه نسبت به فصل قبل 1/3 درصد افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون