• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3937 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

روز كاهشي بورس

در سومين روز معاملات بورس تهران در اين هفته دماسنج بازار سرمايه با افت ۱۳۳ واحدي مواجه شد. روند قيمتي سهم‌ها در گروه‌هاي كانه‌هاي فلزي، فلزات اساسي، فرآورده‌هاي نفتي و محصولات شيميايي عمدتا رو به كاهش بود. ديروز شاخص كل، بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران ۱۳۳ واحد افت كرد و به رقم ۸۶ هزار و ۳۴۶ رسيد. همچنين شاخص كل هم‌وزن با افت ۷۶ واحدي روبرو شد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۹۹ واحدي رسيد.
شاخص آزاد شناور نيز ۲۰۷ واحد كاهش يافت و تا رقم ۹۳ هزار و ۳۷۰ پايين رفت. شاخص بازار اول نيز با افت ۱۵۵ واحدي روبرو شد و كانال ۶۰ هزار و ۶۰ واحدي را تجربه كرد، اما شاخص بازار دوم ۲۵ واحد رشد كرد و به رقم ۱۹۰ هزار و ۶۰۶ واحدي رسيد.
در معاملات معدني و صنعتي گل‌گهر، پالايش نفت اصفهان و پالايش نفت بندرعباس به ترتيب با ۴۶، ۳۷ و ۳۵ واحد تاثير، بيشترين نقش كاهنده را روي دماسنج بازار سرمايه داشتند. در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسيان، پتروشيمي جم و پتروشيمي خارك بيشترين تاثير افزاينده را روي دماسنج بازار سرمايه داشتند. در گروه استخراج كانه‌هاي فلزي روند قيمت سهم‌ها عمدتا رو به كاهش بود همچنين در گروه فرآورده‌هاي نفتي نيز قيمت پاياني عمده سهم‌ها افت پيدا كرد. در گروه خودرو نيز اكثر سهم‌ها روند كاهشي در قيمت پاياني را تجربه كردند. در اين گروه ۸۷ ميليون سهم به ارزش بيش از ۱۰ ميليارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در گروه فلزات اساسي نيز ۲۹۷ ميليون سهم به ارزش بيش از ۶۳ ميليارد تومان در ۱۰۵ هزار و ۸۹ نوبت معامله شد. در اين گروه عمده سهم‌ها با روند كاهشي در قيمت پاياني مواجه شد. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۴۷ ميليارد تومان بالغ شد كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن يك ميليارد و ۳۳۷ ميليون سهم در ۱۴۵ هزار و ۱۶۵ نوبت داد و ستد بود. آيفكس نيز 9/2 واحد رشد كرد و به رقم 2/946 رسيد. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۲۱۴ ميليارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به عدد ۹۰۱ ميليون سهم و اوراق مالي رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون