• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3937 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

ثبات نسبي در بازار طلا

طلاي جهاني كه چند وقتي نظاره‌گر افزايش قيمت بود، معاملات خود را در روز گذشته با كاهش آغاز كرد. به اين ترتيب قيمت طلا در بازارهاي بين‌المللي دوشنبه تحت تاثير افزايش ارزش دلار امريكا در برابر ين ژاپن قرار گرفت و به پايين‌ترين سطح خود در ۲ هفته اخير رسيد.
ارزش دلار نيز در برابر ين ژاپن به بالاترين حد در ۳ ماه اخير رسيد. پيروزي حزب حاكم ژاپن در انتخابات روز يكشنبه تاثير زيادي بر افزايش ارزش دلار در برابر ين داشته است. به اين ترتيب قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با 4/0 درصد كاهش به كمتر از ۱۲۷۶ دلار رسيد كه اين پايين‌ترين قيمت طلادر دو هفته اخير به شمار مي‌رود. قيمت طلا اكتبر به كمتر از ۱۲۷۳ دلار رسيده بود. ازطرفي تشديد بحران كاتالونيا نيز عامل مهمي براي كاهش ارزش يورو در بازارهاي بين‌المللي بوده است.
در بازار نيويورك نيز هر اونس طلا براي تحويل در دسامبر 3/0 درصد كاهش يافت و در 20/1277 دلار ايستاد. در بازار ساير فلزات ارزشمند، قيمت هر اونس نقره براي تحويل فوري با 3/0 درصد كاهش، 95/16 دلار بود. هر اونس پلاتين براي تحويل فوري با 7/0 درصد كاهش، به 90/913 دلار رسيد و هر اونس پالاديوم براي تحويل فوري 6/0 درصد كاهش يافت و در ۹۶۹ دلار ايستاد.
در بازار داخلي هم نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با ۱۱۰۰ تومان افزايش به يك ميليون و ۲۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسيد. در عين حال هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم با سه هزار تومان كاهش به يك ميليون و ۲۶۲ هزار تومان رسيد. همچنين دلار هم از مرز ۴۰۰۰ تومان گذشت و به ۴۰۱۲ تومان رسيد.
در عين حال، هر نيم سكه ۶۵۵ هزار تومان، ربع سكه ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سكه يك گرمي ۲۵۰ هزار
تومان است. هر يورو نيز ۴۷۹۳ تومان، پوند ۵۳۶۰ تومان، درهم امارات ۱۱۱۵ تومان و لير تركيه ۱۱۱۵ تومان معامله شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون