• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3940 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

قيمت مرغ متعادل شد

محمد يوسفي، رييس انجمن صنفي پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي اعلام كرد كه طي هفته‌هاي گذشته قيمت گوشت مرغ با روند نزولي همراه بود كه زيان مرغداران را در پي داشت. البته طي روزهاي گذشته با خريد از سوي شركت پشتيباني امور دام، قيمت آن، قدري افزايش يافته است. قيمت مرغ زنده در هفته‌هاي گذشته حتي كمتر از كيلويي ۳۵۰۰ تومان نيز شده بود اما در روزهاي گذشته قيمت اين محصول به كيلويي حدود ۴۴۰۰ تومان در مرغداري رسيد كه اميدواريم همچنان روند بهبود قيمت‌ها به نفع مرغداران ادامه پيدا كند.
وي در گفت و گو با ايسنا افزود: هيچ مشكلي در توليد گوشت مرغ وجود ندارد اما مرغداران انگيزه‌ خود را دست داده‌اند چرا كه با قيمت‌هاي كنوني و هزينه‌هاي توليد، فقط زيان نصيب آنها مي‌شود. قيمت گوشت مرغ در بازار هفته‌هاي گذشته تا كمتر از كيلويي ۶۰۰۰ تومان نيز رسيده بود كه البته هم اكنون به حدود كيلويي ۷۲۰۰ تا ۷۳۰۰ تومان رسيده است.
يوسفي گفت: گرچه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان قيمت كيلويي ۷۸۰۰ تومان را به عنوان نرخ منطقي براي مرغ اعلام كرده است اما با توجه به قيمت جوجه يكروزه و ديگر هزينه‌هاي توليد كمتر از كيلويي ۸۰۰۰ تومان براي مرغداران صرفه اقتصادي ندارد و حداقل قيمت در شرايط كنوني كه جوجه يكروزه به ۱۸۰۰ تومان رسيده است. هم اكنون هيچ مشكلي در توليد و بازار گوشت مرغ وجود ندارد و شركت پشتيباني امور دام نيز براي حمايت از مرغداران خريد گوشت مرغ را به قيمت مصوب اعلام شده آغاز كرده است كه همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون