• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3940 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

استفاده از تجربيات آلماني‌ها در انرژي‌هاي نو

رييس مركز توسعه صادرات و پشتيباني وزارت نيرو گفت: اين وزارتخانه براساس برنامه ششم توسعه بنا دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفيت فعلي نيروگاه‌هاي تجديدپذير كشور را به ۵ هزار مگاوات برساند.
به گزارش وزارت نيرو، حميدرضا تشيعي در نخستين كميته مشترك ايران و آلمان اظهار داشت: ايران و آلمان از سال‌ها پيش روابط دوجانبه بسيار خوبي با يكديگر داشته‌اند و اين امر به نوعي در ميزان مبادلات اقتصادي و تجاري كشور، خود را نشان مي‌دهد. برگزاري اين كميته مشترك بين مسوولان وزارت انرژي و اقتصاد آلمان با وزارت نيرو مي‌تواند نقش بسيار مهمي در تعميق اين روابط و تبادل تجربات داشته باشد.
وي تصريح كرد: وزارت نيرو همواره طي اين سال‌ها نگاهي مثبت به توسعه روابط با كشور آلمان داشته و همواره سعي كرده از تجربيات اين كشور در زمينه توسعه انرژي به ويژه انرژي‌هاي نو بهره ببرد. اين وزارتخانه براساس برنامه ششم توسعه بنا دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفيت فعلي نيروگاه‌هاي تجديدپذير كشور را به ۵ هزار مگاوات برساند و اين امر مي‌تواند زمينه خوبي براي تعميق روابط دو كشور باشد. همچنين در ايران بسته‌هاي تشويقي بسيار خوب و نرخ‌هاي تضميني جذابي براي سرمايه‌گذاران و توليد‌كنندگان خارجي وجود دارد كه براساس قراردادهاي موجود تا ۲۰ سال ادامه خواهد داشت.  رييس مركز توسعه صادرات و پشتيباني وزارت نيرو خاطرنشان كرد: براساس برآوردهاي موجود ايران به دليل تابش نور آفتاب در بيشتر ايام سال و وجود بادهاي بسيار مناسب در برخي از نقاط كشور از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در زمينه نصب و توليد انرژي‌هاي نو در كشور برخوردار است. همچنين ايران از نظر ظرفيت كلي توليد برق از جايگاه بسيار خوبي در جهان و رتبه اول خاورميانه برخوردار است كه اين امر مي‌تواند به نوعي بيانگر توانايي و ظرفيت‌هاي اين صنعت در كشور باشد. اميدوارم اين نشست‌ها تداوم داشته باشد و بتواند زمينه همكاري‌هاي بيشتر فيمابين دو كشور در زمينه توسعه انرژي در كشور را فراهم كند.  همچنين در ادامه اين نشست ارسلا بُراك، معاون بين‌الملل وزارت انرژي و اقتصاد آلمان نيز اظهار داشت: روز گذشته نيز صحبت‌هاي خوبي با مسوولان وزارت نفت ايران داشتيم و امروز نيز اين نشست را با وزارت نيرو داريم، اميدوارم اين نشست‌ها بتواند بستر مناسبي براي توسعه روابط دو كشور در زمينه انرژي فراهم كند. امروز بحث توسعه انرژي‌هاي نو از جايگاه بسيار مهمي در استراتژي توسعه انرژي آلمان برخوردار است و ما در طرح موسوم به «طرح تحول اقتصادي كشور» اهداف بسيار بزرگي براي توسعه اين بخش پيش‌بيني كرديم. هدف آلمان اين است كه تا سال ۲۰۵۰ سهم انرژي‌هاي نو از توليد برق در كشور را به ۸۰ درصد و سهم مصرف آن را به ۶۰ درصد از كل مصرف برق كشور برساند.  براك تاكيد كرد: برنامه ما تامين انرژي پايدار در كشور آلمان و ايفاي نقش جديد در كاهش ميزان انتشار گازهاي گلخانه از محل مصرف انرژي در جو است. به نظر مي‌رسد در ايران نيز برنامه‌هاي بسيار خوبي براي توسعه اين انرژي‌ها وجود دارد و ما مفتخريم اعلام كنيم كه در اين زمينه از تجربيات بسيار خوبي برخورداريم و حاضريم آن را در اختيار شركت‌هاي ايراني قرار دهيم. ايران در اين زمينه از سياست‌ها و بسته‌هاي بسيار خوبي برخوردار است و اين امر مي‌تواند نقش مهمي در جذب سرمايه‌گذاران خارجي ايفا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون