• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3940 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

خانه‌هاي كوچك ركورددار بيشترين خريدار

در شهر تهران طي شهريورماه سال جاري بيشترين فروش خانه‌ها مربوط به واحدهاي ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم 8/14 درصد از كل معاملات بوده است.
در شهريورماه سال جاري توزيع فراواني تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده بر حسب زيربناي هر واحد مسكوني نشان مي‌دهد بيشترين سهم از معاملات انجام شده در شهر تهران به واحدهاي مسكوني با زيربناي ۶۰ تا ۷۰ متر‌مربع معادل 8/14 درصد اختصاص داشته است. واحدهاي داراي زيربناي ۷۰ تا ۸۰ و ۵۰ تا ۶۰ متر‌مربع به ترتيب با سهم‌هاي 4/13 و 7/12 درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. در مجموع در شهريورماه واحدهاي مسكوني با سطح زيربناي كمتر از ۸۰ متر مربع 4/50 درصد از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص دادند. همچنين در شهريورماه ۱۳۹۶ واحدهاي مسكوني داراي دامنه قيمتي ۱۵۰ تا ۲۰۰ ميليون تومان با اختصاص سهم 4/11 درصد بيشترين سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحدهاي داراي ارزش ۲۰۰ تا ۲۵۰ ميليون تومان و ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميليون تومان نيز هركدام با اختصاص 9/10 و 8/9 درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. در مجموع در اين ماه حدود 7/43 درصد از معاملات به واحدهاي مسكوني با ارزش كمتر از ۳۰۰ ميليون تومان اختصاص داشته است.
از نظر عمر بنا نيز بررسي توزيع واحدهاي مسكوني معامله شده حاكي از آن است كه در شهريورماه واحدهاي ۵ سال ساخت با سهم 5/47 درصد بيشترين سهم از واحدهاي مسكوني معامله‌شده در تهران را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذكور در مقايسه با شهريورماه سال قبل 9/3 درصد كاهش يافته و در مقابل به سهم واحدهاي با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بيش از ۱۵ سال افزوده شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون