• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3944 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان

سيگار داخلي؛ واردات و قاچاق را آچمز كرد

رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور با اعلام كاهش 44 درصدي واردات سيگار در هفت ماهه امسال، گفت: در هفت ماهه 96، قاچاق سيگار 35 درصد كاهش و توليد اين محصول 18 درصد افزايش داشته است.
علي‌اصغر رمزي با اعلام اينكه 12 واحد توليدي فعال در زمينه سيگارسازي در كشور وجود دارد، افزود: اين واحدهاي توليدي در هفت ماهه ابتداي امسال در مجموع 27 ميليارد و 200 ميليون نخ سيگار توليد كرده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (23 ميليارد نخ)، 18 درصد افزايش داشته است.
وي با اعلام اينكه بر اساس پيش‌بيني‌ها و مطابق با برنامه سال 1396 اين مركز، توليد سيگار كشور امسال بايد به 50 ميليارد نخ برسد، تصريح كرد: با توجه به توليد 45 ميليارد نخ در سال 95 به ميزان 5 ميليارد نخ افزايش توليد را در سال 96 شاهد خواهيم بود كه با توجه به ميزان مصرف سالانه سيگار در كشور كه 55 ميليارد نخ برآورد شده است، بيش از 91 درصد از مصرف كشور توسط توليدات داخل كشور تامين مي‌شود.
رمزي با اشاره به تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه كشور كه دولت را مكلف به تبديل واردات رسمي سيگار به توليد داخلي با همان برند اصلي كرده است، گفت: در تحقق اين تكليف قانوني عملا واردات بيش از 16 ميلياردنخي سال 1394 در سال 95 به ميزان 4 ميليارد نخ كاهش يافته كه اين موضوع حاصل توليد داخل شدن برندهاي وارداتي بوده كه با ايجاد كارخانه يا استفاده از ظرفيت خالي واحدهاي توليدي موجود محقق شده است و در آينده‌اي نزديك نيز شاهد صفر شدن واردات سيگار خواهيم بود.
رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور واردات هفت ماهه سيگار را يك ميليارد و 800 ميليون نخ اعلام كرد و افزود: اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (سه ميليارد و 200 ميليون نخ)، 44 درصد كاهش داشته است و بر اساس برنامه سال 96 اين مركز، واردات در حد 2 ميليارد نخ بايد بشود.
رمزي برآورد قاچاق سيگار در هفت ماهه امسال را هفت ميليارد و 800 ميليون نخ اعلام كرد و گفت: اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (10ميليارد و 500 ميليون نخ)، 35 درصد كاهش را شاهد هستيم. شاتا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون