• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

بهترين مناطق براي گذران بازنشستگي در امريكا


  زهره عباسي/  ليستي از شهرها در ايالات متحده با عنوان بهترين محل براي بازنشسته‌ها وجود دارد. اما يافتن مكاني كاملا مناسب براي شما به عوامل متعددي بستگي دارد. آيا براي شما هواي گرم اهميت دارد؟ آيا تمايل داريد در بين افراد بازنشسته ديگر، روزگار را سپري كنيد؟ آيا به دنبال مكاني هستيد كه دستيابي به بيمارستان‌هاي خوب يا مكان‌هاي فرهنگي ديگر، آسان باشد؟
اگر پاسخ شما به يكي يا تمام پرسش‌هاي بالا مثبت است يك نقشه جديد تعاملي به شما كمك مي‌كند تا سفر اكتشافي خود را انجام دهيد. به سفارش خبرگزاري رويترز طرحي توسط شركت اطلاعات املاك و مستغلات «زيلو» بر روي 15000 نفر از افراد بازنشسته محلي در سرتاسر ايالات متحده انجام شد.
 تفاوت‌ها در اين است كه شما مي‌توانيد اولويت‌هاي خود را از بين هواي خوب، دسترسي به مراكز بهداشتي و درماني، زندگي در بين افراد بالاي 65 سال، امكانات تفريحي متعدد، ميزان پايين جرم و جنايت، تراكم جمعيت و البته ميزان متوسط اجاره‌بها انتخاب كنيد. همچنين مي‌توانيد يك يا چند ايالت را براي اين منظور در نظر بگيريد.
به طور مثال، اگر براي شما تمام موارد ذكر شده در درجه اهميت بالا قرار دارد و همچنين به دنبال مسكني با قيمت مناسب و منطقي مي‌گرديد (بالاي 300 هزار دلار) ليست شما شهر يامو Yamo با تلفظ هوامو  whamoدر ايالت كاليفرنيا را پيشنهاد مي‌كنيم. اين شهر تقريبا نشان‌دهنده حومه جنوبي ساراسوتا در ساحل خليج فلوريدا است و افراد محلي آن را بيشتر با نام منطقه «پالمر رنچ» مي‌شناسند. علاوه بر قيمت‌هاي مناسب، امتياز ديگراين منطقه فاصله سه مايلي آن از سواحل اطراف است كه محيط آرامي را براي افراد سالمند فراهم مي‌آورد.
آژانس املاك بن بيتس مي‌گويد: اين منطقه در كنار سواحل خوب و شهر بازنشستگان مانند ساراسوتا محل مناسبي است به خصوص براي افرادي كه تنها زندگي مي‌كنند. همچنين اظهار مي‌دارد كه در سال گذشته حدود 40 خانه در منطقه بين قيمت‌هاي 200 هزار دلار تا 9/2 ميليون دلار به فروش رسيده‌اند. قيمت‌ها با ميزان فاصله نسبت به ساحل متغير است.
آقاي جك بيل، مرد بازنشسته‌اي است كه اخيرا از منطقه ونيز فلوريدا به اين محل جذب شده است. او كارمند بيمه بازنشستگي است و به دليل مسافرت‌هاي پي‌درپي مي‌خواست به فرودگاه نزديك باشد. بيل مي‌گويد كه بازنشستگي در فلوريدا روياي وي بوده و حدود 6 سال براي رسيدن به آن تلاش كرده است. البته در كنار اين عوامل يكي از عوامل اصلي كه باعث جذب او به فلوريدا شد، وضعيت مالياتي در فلوريدا و به خصوص فقدان ماليات املاك بود.
براي بازنشستگاني كه به دنبال فاكتورهاي ديگري در كيفيت مي‌گردند فلوريدا ممكن است برترين گزينه نباشد. ارزش املاك در كارت‌هاي تعاملي از 500 هزار دلار تا يك ميليون دلار (و بالاتر) است. بهترين منطقه در اين زمينه كرونادو در ايالت كاليفرنيا، ساحلي كه در سرتاسر خليج سن ديه گو كشيده شده، است.
برترين نقاط در امريكا با در نظر گرفتن همه شاخص‌ها عبارتند از:
* بهترين از نظر آب و هوا: ونتورا، كاليفرنيا، بهترين شهر از نظر جمعيت
مسن تررينبك: نيويورك، بهترين شهر از نظر آمار پايين جرم و جنايت: هارلن، آيووا، بهترين شهرستان‌هاي بزرگ (50000 جمعيت و بالاتر): ونيز، فلوريدا.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون