• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

پيش‌بيني و نظرات كاربران درباره اسكار 2015

تنوع فيلم‌هاي اين دوره بهتر از هميشه است

با نزديك شدن به مراسم اسكار سال 2015 كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي درباره نامزدهاي اين دوره با يكديگر بحث مي‌كنند. تقريبا از فستيوال‌هاي چند ماه گذشته مشخص بود كه چه فيلم‌هايي قرار است امسال با هم رقابت كنند. هشت فيلم با موضوعات كاملا متفاوت نامزد دريافت جايزه اسكار در سال ۲۰۱۵ هستند. تنها در بخش بهترين فيلم تمامي اعضاي آكادمي اسكار حق انتخاب دارند. با توجه به حضور فيلم‌هاي برجسته پيش‌بيني اين رقابت آسان نيست. كاربران نقاط مختلفي از دنيا با گذاشتن هشتگ (oscar2015) و نام فيلم‌ها و بازيگران مورد علاقه خودشان نوشته‌اند كه اين دوره فيلم‌هاي متنوعي با همديگر رقابت مي‌كنند و همين انتخاب فيلم‌ها باعث شده تا مردم امسال، مراسم اهداي جوايز اسكار را جذاب‌تر بدانند. از سويي ديگر برخي كاربران معتقدند كه اسكار هميشه جوايزي را كه اهدا مي‌كند ملاك‌هاي غيرهنري دارد و سعي دارد با انتخاب آن فيلم به هدفي برسد كه در برابر اين اظهارنظرها كاربران ديگري مي‌گويند همه جشنواره‌ها اين گونه عمل مي‌كنند و هيچ جشنواره‌اي بدون هدف و جهت فكري جوايز خود را به كارگردان يا فيلمي نمي‌دهد. اما همواره براي مردم دنيا اسكار از جذاب‌ترين فستيوال‌ها به حساب مي‌آيد. مخالفان جايزه اسكار در شبكه‌هاي اجتماعي معتقدند كه اين جشنواره جوايزي را كه اهدا مي‌كند به خصوص در بخش‌هاي اصلي مسائل مربوط به امريكا را بيشتر در نظر مي‌گيرد و خيلي از اوقات فيلم‌هايي كه از نظر سينمايي ارزش زيادي دارند در اين جشنواره از جايزه بي‌بهره مي‌مانند. موافقان اين گونه پاسخ داده‌اند كه اين جشنواره در تمام بخش‌هاي بين‌المللي بودن خودش را اثبات كرده و به همين خاطر مردم دنيا بيش از هر جشنواره ديگري به اسكار علاقه نشان مي‌دهند. اما گروه سومي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي سعي كرده‌اند كه جوايز امسال را پيش‌بيني كنند. اين پيش‌بيني به خصوص درباره بهترين فيلم اين دوره فضاي سنگيني را شكل داده است. هشت فيلم اصلي كه با هم رقابت مي‌كنند، تك‌تيرانداز امريكايي (به كارگرداني كلينت استيوود)، بازي تقليد (به كارگرداني مورتن تيلدام)، سلما (به كارگرداني آوا دوورناي)، پسربچگي (به كارگرداني ريچارد لينكلتر)، تئوري همه‌چيزها (به كارگرداني جيمز مارش)، ويپلش (به كارگرداني ديمن چزل)، هتل بزرگ بوداپست (وس اندرسون) و بردمن (به كارگرداني الخاندرو گونزالز ايناريتو) كه هر كدام از كاربران طرفدار يكي از اين فيلم‌ها هستند، به نظر مي‌رسد كه در ميان نظرات و كامنت‌هاي كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي شانس بردمن و هتل بزرگ بوداپست از بقيه فيلم‌ها بيشتر باشد اما پسربچگي و بازي تقليد هم مورد حمايت كاربران امريكايي قرار دارد. بحث و جدل‌هاي كاربران و پيش‌بيني‌هاي آنها درباره جوايز اسكار امسال همچنان در شبكه‌هاي اجتماعي ادامه دارد و به نظر مي‌رسد تا بعد از مشخص شدن اين جوايز هم ادامه داشته باشد.

كامنت‌هاي منتخب

 رائول| به نظر شانس بردمن از بقيه فيلم‌ها بيشتر است اما اسكار هميشه به فيلمي كه از نظر سينمايي بهتر از بقيه است جايزه نمي‌دهد كه قانون كار آنهاست.
 ماتئيوس| در جوايز اسكار هيچ‌وقت حق به حق‌دار نمي‌رسد و اين آزار‌دهنده است. اما به نظرم شانس هتل بزرگ بوداپست در ميان اين فيلم‌ها از بقيه بيشتر است.
 رضا در توييتر| من هميشه فيلم‌هاي بخش خارجي اسكار برايم اهميت دارد اما امسال به نظرم رقابت در بخش اصلي هم خيلي جذاب است و تنوع فيلم‌ها جالب است
 جاويد | كساني كه اسكار مي‌گيرند مي‌توانند در دنيا اسم خودشان را ثبت كنند اما لزوما به اين معني نيست كه آنها كارهاي قوي ساخته‌اند رقابت امسال نسبت به هر سال تنوع بيشتري دارد. شانس بازي تقليد بيشتر است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون