• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

پرسه‌زني در خيابان‌هاي خلوت شگرد متهم بود

كودكان زير 12 سال، طعمه سارق سابقه‌دار

اعتماد| «پسر نوجوان به خانه نزديك مي‌شد. كوچه خلوت بود و فقط مردي جوان در انتهاي آن پرسه مي‌زد. چند گام ديگر، پسر به مرد جوان رسيده بود كه ناگهان ورق برگشت. مرد به سمت كودك حمله‌ور شد، جلوي دهانش را گرفت و قصد داشت او را با خود ببرد كه پسر دستش را گاز گرفت و به زمين افتاد. كمي آن‌سوتر ماشين گشت نيروي انتظامي ديده مي‌شد. پسر كه به‌شدت ترسيده بود دوان دوان خود را به ماشين رساند. لحظاتي بعد عمليات دستگيري مرد جوان آغاز شد.»
اواخر بهمن‌ماه امسال، تعدادي از ماموران كلانتري 112 ابوسعيد در حال گشت‌زني در خيابان وحدت اسلامي بودند كه ناگهان نوجواني 13 ساله به سوي آنها آمد و گفت كه فردي در كوچه‌اي در همان حوالي قصد داشت او را بدزدد اما موفق نشده است.
ماموران پس از شنيدن اين موضوع به سرعت خود را به محل حادثه رساندند. متهم كه با گشتي نيروي انتظامي مواجه شده بود پا به فرار گذاشت اما ماموران كه كوچه را در محاصره قرار داده بودند، به تعقيب و گريز متهم پرداختند و دقايقي بعد او را زمينگير و به پليس آگاهي منتقل كردند. همزمان با انتقال متهم به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ، با مراجعه پسر نوجوان و مادرش به كلانتري، پرونده‌اي با موضوع «تلاش براي ربايش» تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان رسيدگي به آن را آغاز كردند. پسر نوجوان كه سعيد نام داشت درباره حادثه به ماموران گفت: من از خانه دايي‌ام برمي‌گشتم كه اين اتفاق برايم افتاد. داشتم به سمت خانه خودمان حركت مي‌كردم كه متهم را ديدم. وقتي به او نزديك شدم، او در ورودي يكي از ساختمان‌ها را نشان داد و از من خواست تا نوشته روي يكي از آيفون‌ها را برايش بخوانم. او مي‌گفت عينكش را با خود نياورده است. وقتي رويم را برگرداندم كه نوشته را برايش بخوانم ناگهان او دستانش را روي دهانم گذاشت و قصد داشت مرا با خود ببرد. من در يك لحظه دست او را گاز گرفتم و روي زمين افتادم و موفق به فرار شدم. پشت خودروهاي پارك شده مخفي شده بودم كه متوجه ماشين پليس شدم و به سمت آنها دويدم و موضوع را به آنها اطلاع دادم. با ثبت شكايت نوجوان 13 ساله، بازجويي از متهم آغاز شد. بنيامين 40 ساله كه پيش از اين‌بارها به دليل ارتكاب به سرقت روانه زندان شده بود در همان تحقيقات اوليه به جرم خود اعتراف كرد و به ماموران گفت: من در خيابان‌هاي خلوت پرسه مي‌زدم و دنبال كودكان 10 تا 12 ساله مي‌گشتم تا اموال‌شان را سرقت كنم. به همين دليل وقتي يكي از آنها را تنها پيدا مي‌كردم با بهانه‌هاي مختلف سرشان را مشغول كرده و در يك لحظه جلوي دهان‌شان را مي‌گرفتم و به اين ترتيب پول‌هاي‌شان را به سرقت مي‌بردم. من قصد ربودن آنها را نداشتم و فقط مي‌خواستم پول‌هاي‌شان را بدزدم.  سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر به انتشار تصوير بدون پوشش متهم در رسانه‌ها براي رجوع ساير مالباختگان و شاكيان احتمالي اشاره كرد و گفت: از آنجا كه احتمال مي‌رود متهم به اين شيوه بارها اقدام به سرقت كرده باشد به همين دليل رسيدگي به پرونده براي تكميل جزييات بيشتر آن همچنان ادامه خواهد داشت و از شهرونداني كه قادر به شناسايي متهم هستند درخواست مي‌شود تا براي پيگيري شكايت خود به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون