• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

سرقت جواهرات دختر براي خريد مواد مخدر

اعتماد| پدري كه طلا و جواهرات دخترش را براي تامين هزينه‌هاي مواد مخدر به سرقت برده بود از سوي پليس دستگير شد.
بهمن ماه امسال دختري جوان با فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و ماموران را در جريان وقوع يك فقره سرقت از واحد چهارم مجتمعي مسكوني در خيابان 21 متري جي قرار داد.
با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد طلا و جواهرات صاحبخانه به ارزش 25 ميليون تومان به سرقت رفته است.
 اين در حالي بود كه بررسي محل سرقت هيچ گونه آثار تخريب را نشان نمي‌داد؛ موضوعي كه ثابت مي‌كرد يكي از آشنايان دختر جوان سرقت‌ها را انجام داده است.
به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «سرقت منزل» تشكيل شد  و براي رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان شاكي در مورد روز سرقت به ماموران گفت: من از زمان دقيق سرقت اطلاعي ندارم. من اصلا نمي‌دانستم كه طلاهايم به سرقت رفته است.
در روز حادثه قصد داشتم به يك مهماني بروم و از طلاهايم استفاده كنم. آن زمان بود كه متوجه شدم طلاهايم به ارزش تقريبي
 25 ميليون تومان به سرقت رفته است. اظهارات شاكي نيز فرضيه سرقت از سوي آشنايان را تاييد مي‌كرد.
ماموران به تحقيق از خانواده دختر جوان پرداختند كه در جريان آن مشخص شد كه شاكي پيش از اين بايكي از آشنايان خود اختلاف داشته است با اين حال احضار وي به پليس آگاهي مشخص كرد كه او نقشي در سرقت طلا و جواهرات دختر جوان ندارد.
همزمان گروه ديگري از ماموران در تحقيقات خود دريافتند كه  پدر او به مواد مخدر اعتياد دارد و بيكار است. به اين ترتيب پدر شاكي به عنوان متهم پرونده بازداشت و به پليس آگاهي منتقل شد. ماموران كه بر فرضيه «سرقت با انگيزه تامين هزينه مواد مخدر» متمركز شده بودند روند بازجويي از متهم را آغاز كردند كه در جريان آن پرده از راز سرقت برداشته شد.
به گفته سرهنگ كارآگاه احمـد نجفي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ متهم در مراحل اوليه تحقيقات منكر هرگونه سرقت طلا و جواهرات دختر خود شد اما با كشف مقاديري از جواهرات سرقتي در يكي از اتاق‌هاي متهم، سرانجام او لب به اعتراف گشود و به سرقت طلاها اقرار كرد.
با معرفي خريدار طلاهاي سرقتي از سوي سارق، او نيز در عملياتي ديگر دستگير شد و به بزه انتسابي اعتراف كرد.
 به اين ترتيب پرونده مختومه و متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون