• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4019 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۵ بهمن

ركوردشكني و نايب قهرماني دختران در دوي امدادي

سپيده توكلي ركورد پنجگانه را شكست و قهرمان آسيا شد

در آخرين رقابت از هشتمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني داخل سالن زنان آسيا، مسابقات ماده پنجگانه با حضور ۶ ورزشكار برگزار شد كه سپيده توكلي در اين ماده قهرمان شد و ركورد ملي ايران را كه پيش از اين نيز در اختيار خودش بود، ترقي داد. ركورد قبل ۳۹۵۴ بود. سپيده توكلي در اين ماده با مجموع امتياز ۴۰۳۸ قهرمان شد. سميرا خجسته و الهه سيفي ديگر نمايندگان ايران در اين ماده به ترتيب با مجموع امتيازهاي ۳۲۴۶ و ۲۵۲۱ در رده‌هاي پنجم و ششم قرار گرفتند. الكساندرا يوركوسكايا از ازبكستان با مجموع امتياز ۳۸۵۸، لرينا وليهانوا از تركمنستان با مجموع امتياز ۳۷۳۰ و نادژدا كيارنوس از قزاقستان با مجموع امتياز ۳۷۲۳ در رده‌هاي دوم تا چهارم قرار گرفتند.
تيم ۴ در ۴۰۰ متر امدادي ايران نيز توانست با ركورد ۳:۵۱,۳۹ به عنوان نايب قهرماني اين ماده دست يابد و ركورد ملي ايران را نيز بشكند. ركورد امدادي ايران پيش از اين ۳:۵۶.۳۴ بود كه در اين رقابت‌ها ارتقا يافت. مريم محبي، فائزه نسايي، الهام كاكلي و هانيه ثمري تيم ملي ۴ در ۴۰۰ متر امدادي ايران را تشكيل مي‌دادند. تيم ۴ در ۴۰۰ امدادي دختران قزاقستان با ركورد           ۳:۴۱.۶۷ قهرمان اين ماده شد و تيم تركمنستان با ركورد ۳:۵۸.۸۱ در رده سوم ايستاد. در دوي امدادي ۴ در ۴۰۰ متر چهار تيم از قزاقستان، ايران، تركمنستان و ازبكستان حضور داشتند.
فدراسيون به دنبال ميزباني جام باشگاه‌هاي آسيا
در جريان اين مسابقات مجيد كيهاني، رييس فدراسيون دووميداني جلسه‌اي را با حضور «دهلان الحمد» رييس كنفدراسيون دو و ميداني آسيا و اعضاي هيات همراه آسيايي، تني چند از روساي فدراسيون‌هاي دو و ميداني آسيا و اعضاي هيات برگزاري مسابقات برگزار شد. در اين جلسه، پيشنهاد مجيد كيهاني براي برگزاري مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا با حضور تيم‌هاي باشگاهي غرب و شرق آسيا به جاي برگزاري رقابت‌هاي جايزه بزرگ مطرح و درباره آن بحث و بررسي شد. رييس فدراسيون دو و ميداني ايران پيرامون اين موضوع به مشكلات و معضلات برگزاري مسابقات باشگاهي كشور و عدم حمايت باشگاه‌ها و حضور آنها در رقابت‌هاي آسيايي پرداخت و از دهلان الحمد خواست تا اين پيشنهاد به منظور حمايت از باشگاه‌هاي داخلي مورد بررسي بيشتر قرار گيرد.
اين پيشنهاد مجيد كيهاني از سوي اعضاي حاضر و همتايان آسيايي تاييد شد و مورد حمايت نيز قرار گرفت و الحمد نيز در خصوص اجراي پيشنهاد كيهاني نسبت به برگزاري مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا ابراز خرسندي و رضايت كرد و مقرر شد اين موضوع در كنفدراسيون دو و ميداني آسيا پس از بررسي به تصويب برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون