• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4020 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن

قوه قضاييه نظارت دستگاه‌هاي ديگر را نمي‌پذيرد

محسني‌اژه‌اي: قوا نمي‌توانند در كار هم تداخل كنند

از ناآرامي‌هاي دي ماه گرفته تا پرونده‌هاي فساد اقتصادي؛ موضوعات مختلفي در جلسه هفتگي غلامحسين محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه با خبرنگاران طرح شد. او در مورد اينكه آيا فردي يا جريان سياسي خاصي در ناآرامي‌هاي اخير دخالت داشته است يا خير، گفت: «عاملي كه در راس امور بوده نداشتيم و از سيستم اطلاعاتي هم نشنيدم اما اينكه برخي جريان‌هاي سياسي حرف‌هايي زدند و بستري ساختند در حال بررسي است اما اينكه يك جريان داخلي هدايت كرده باشد، سراغ ندارم.»
وي در خصوص گمانه دخالت برخي اطرافيان مسوولان دولت سابق و دستگيري برخي از اطرافيان احمدي‌نژاد در دي ماه نيز گفت: «اينكه در دي ماه كسي دستگير شده الزاما به اين معنا نيست كه با اغتشاشات مرتبط باشد... برخي از اينها هم اقدامات‌شان فردي بوده و برخي مسائل حدس و گمان است بايد اجازه دهيم بررسي و تحقيقات تمام شود اگر اشتباه نكنم ٢٤٥ نفر بازداشت هستند. اما عده‌اي ممكن است ارتباط مستقيم با اغتشاش نداشته باشند كه عده‌اي همان ابتدا آزاد شدند. در تهران بيش از ١٠٠ كيفرخواست صادر شده است.»
وي در ادامه جلسه توضيحاتي در مورد پرونده زنجاني و تلاش‌هايي كه براي بازگرداندن پول بيت‌المال مي‌شود، ارايه كرد و گفت: «تلاش را كرده و مي‌كنيم كه نه تنها اگر چيزي از بيت المال رفته برگردد، بلكه بايد براي مجرمان مجازات هم صورت گيرد و جزاي نقدي هم گرفته شود. درباره مه‌آفريد تمام موارد پرونده استيفا و 700 ميليارد هم جزاي نقدي وصول شد.» معاون اول قوه قضاييه در خصوص آخرين وضعيت پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك‌ سرمايه‌‌ و اينكه اخيرا ليستي از بدهكاران اعلام شده و نام يكي از مديرمسوولان روزنامه‌هاي مطرح نيز در آن است، گفت: «از دو شركت زير مجموعه تخلفاتي اعلام شد. چهار‌نفر همان زمان اعلام اين مطلب بازداشت شده بودند. از بازپرس شنيديم كه بدهكاران طلب وقت بيشتر براي برگرداندن بدهي‌هاي خود داشتند.»اژه‌اي گلايه‌هايي نيز از بودجه درنظر گرفته شده براي قوه قضاييه داشت و گفت: «اگر امسال دولت و مجلس در ارتباط با بودجه عنايت نداشته باشند و از آنچه در برنامه ششم هم پيش بيني شده، كمتر در نظر گرفته شود، به صراحت مي‌گويم كه به تكاليفي كه خود مجلس بر عهده دستگاه قضا گذاشته، نمي‌توانيم عمل كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون