• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4020 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن

رابطه قوه قضاييه و وزارت اطلاعات سرد نيست

موضوع دوتابعيتي‌ها پاي ثابت نشست‌هاي خبري سخنگوي قوه قضاييه است. در نشست ديروز هم سوالاتي از زواياي مختلف حول اين محور پرسيده شد. اژه‌اي خبر آزاد شدن «باقر نمازي» ديپلمات سابق كه در بازگشت به كشور به 10 سال حبس محكوم‌ شده را رد كرد و گفت: «ايشان آزاد نشدند و مانند هر زنداني به مرخصي آمده است. مرخصي وي سه روز بوده اما تقاضا كرده كه سه روز ديگر تمديد شود زيرا نياز است به پزشك مراجعه كند بر همين اساس مرخصي وي سه روز ديگر تمديد شده است.»
اژه‌اي در ادامه جلسه در مورد اظهارات كريمي قدوسي، نماينده مشهد مبني بر وجود مديران دوتابعيتي در دستگاه‌ قضايي و امنيتي نيز گفت: «اين مطلب را ديدم و بلافاصله به دادستان كل كشور هم پيامك كردم و گفتم پيگيري كنند. سازمان بازرسي كل به دنبال اين قضيه است و مطمئن هستم كه برخي افراد را بعد از تذكر بازرسي كل يا دستگاه‌هاي ديگر بركنار كردند و اينكه الان فرد دو تابعيتي شاغلي وجود دارد يا خير، اطلاعي نداريم.»
وي با اشاره به گزارشاتي كه در اين باره به دست‌شان رسيده و بازرسي كل و دادستاني كل پيگير آن هستند، گفت: «گزارش شده بود كه در يك جايي 63 نفر دو‌تابعيتي وجود دارد كه بررسي و مشخص شد كه 3 نفر دو‌تابعيتي هستند و در مورد 60 نفر ديگر هم تحقيقات ادامه دارد.»وي درخصوص علت تعلل وزارت اطلاعات در ارايه ليست دوتابعيتي‌ها و اينكه آيا وزارت ضابط دستگاه قضاست يا خير، گفت: «يك‌سري وظايفي به عهده وزارت اطلاعات است كه بايد زيرنظر قاضي دستور قاضي را اجرا كند اما يك‌سري جاها هم ضابط نيست.»
سخنگوي قوه قضاييه كه در پاسخ به خبرنگاري كه علت سرد بودن روابط قوه قضاييه و وزارت اطلاعات را جويا شده بود، گفت: «رابطه قوه با وزارت سرد نيست. همكاري‌هاي خوبي داريم استعلامات زيادي را آنها جواب مي‌دهند. در مساله دوتابعيتي‌ها بحث اختلافي است كه دوتابعيتي هستند يا نه؟ شاغل هستند يا نه. فكر نمي‌‌كنم كه نخواهند همكاري كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون