• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4041 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۳ اسفند

عدم فروش هواپيما و جنايت عليه بشريت

نيوشا طبيبي

1- در يادداشت روز پنجشنبه از بيمارستان ايرانيان دوبي نوشته بودم و مشكلاتي كه فراز‌ و نشيب‌هاي مديريت آن، سازماني پر منفعت و مهم را دچار نوسان در ارايه خدمات كرده است. ايرانيان ساكن شهر دوبي، گاه به گاه سر و كارشان به سه نهاد ايراني مستقر در اين شهر مي‌افتد. بيمارستان، كنسولگري و باشگاه ايرانيان.

از ميان اين سه نهاد، كنسولگري ايران در دوبي، عملكردي قابل قبول دارد. سرعت در انجام امور، راهنمايي صحيح و دقيق توسط كارمند مستقر در ورودي، ادب و ظرافت رفتار كاركنان كنسولگري حقيقتا مايه مباهات است.

از برخي كاستي‌ها- كه شايد توسط مديران كنسولگري ديده نمي‌شوند- اگر صرف‌نظر كنيم، نحوه سلوك و پاسخگويي كنسولگري ايران در دوبي به مراجعه‌كنندگان، در سازمان‌هاي ايراني شايد بي‌نظير باشد. رفتار كارمندان بخش رواديد با متقاضيان سفر به ايران، مودبانه و در شأن مردم مهماندوست ايران است. اما در همين بخش، نبود بروشورهاي اطلاعاتي كه مسافران ايران را با فرهنگ و آداب و نقاط ديدني ايران آشنا كند، نقصي آشكار است.

ساختمان‌هاي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور معمولا نمونه‌هاي زيبايي از نمادهاي معماري ايراني را در خود دارند. ساختمان كنسولگري ايران اما با كژ‌سليقگي ساخته شده است و جز چند كاشيكاري، نشان ديگري از ايران در نماي بيروني خود ندارد. اميدوارم در بازسازي‌هاي آينده ساختمان كنسولگري، احداث نماي بيروني بر پايه نمادهاي ايراني- اسلامي مورد توجه قرار گيرد و از معماران خوش‌سليقه و آگاهي كه معماري ايراني را مي‌شناسند براي طراحي نظرخواهي شود.

حكايت باشگاه ايرانيان و امكانات و تاسيسات كم‌نظير آن در دوبي و فعاليت‌هاي كم‌رمق فرهنگي‌اش باشد به وقتي ديگر.

2- سقوط هواپيماي آسمان و از دست رفتن جان ده‌ها هموطن عزيز، سبب اندوهي ژرف براي همه ايرانيان شد... اي كاش در اين روزها كه هنوز اين خبر تازه و افكار عمومي جهان نگاهي از سر همدردي به ماجرا داشتند، دستگاه ديپلماسي و رسانه‌هاي ايراني نظرها را به اين ظلم فاحش و بي‌دليل كه بر مردم ايران روا شده جلب و از مجامع و سازمان‌هاي حقوق بشري عليه بانيان اين تحريم دادخواهي مي‌كردند.

به‌خصوص در اين وقت كه دو كارخانه ايرباس و بويينگ خبر از تاخير در تحويل سفارش‌هاي ايران مي‌دهند و احتمالا از سوي دولت امريكا براي بر‌هم زدن قرارداد فروش هواپيما به كشور ما زير فشار هستند. براي طراحان و مجريان تحريم هواپيمايي غير‌نظامي يك كشور، بايد عنوان «جنايتكاران عليه بشريت» را به كار برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون