• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4087 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رييس‌جمهوري سريلانكا تاكيد كردند

همكاري هر چه بيشتر كشورهاي آسيايي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر يكشنبه در ديدار آقاي سيريسنا، رييس‌جمهوري سريلانكا با اشاره به روابط فرهنگي و تاريخي ميان دو كشور و همچنين كشورهاي منطقه شبه‌قاره، سطح كنوني روابط تجاري ايران و سريلانكا را بسيار كمتر از ظرفيت‌هاي موجود دانستند و تاكيد كردند: كشورهاي آسيايي بايد هرچه بيشتر با يكديگر كار و همكاري كنند، زيرا اين همكاري‌ها موجب تقويت آنها خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پيشرفت‌هاي علمي، فني و تحقيقاتي ايران را زمينه‌اي مناسب براي گسترش همكاري‌هاي دو كشور برشمردند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران آماده تقويت دوستي و همكاري با دولت و كشور شماست و در اين خصوص بايد يادداشت‌هاي تفاهمي كه امروز امضا شد، به طور جدي پيگيري و عملياتي شوند. در اين ديدار كه آقاي روحاني، رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي سريسنا با ابلاغ سلام گرم دولت و ملت خود به رهبر انقلاب گفت: در مذاكرات امروز تصميم گرفتيم فعاليت‌ها و همكاري‌هاي دو كشور را چند‌برابر و تفاهمات انجام‌شده را عملي كنيم.

رييس‌جمهوري سريلانكا، ايران را يكي از پيشرفته‌ترين كشورها در حوزه فني، علمي و دانشگاهي دانست و ابراز اميدواري كرد در نتيجه افزايش همكاري‌هاي دو كشور، سريلانكا از پيشرفت‌هاي علمي ايران بهره‌مند شود.

پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون